léčba a těhotenství
sperman
Dobrý den. Zajímalo by mě, pokud žena, která byla několik let závislá na heroinu a dala se na léčení suboxonem. A chtěla by otěhotnět. jak dlouho potrvá, aby se tělo vzpamatovalo a plod byl zdravý a neměl následky. Musí se také doléčit, nebo jak je to s braním suboxonu v těhotenství? Děkuji.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den. První krok před otěhotněním - přejít z heroinu na substituci (pod lékařský dohled) je krok správným směrem. Doporučil bych ale s dítětem ještě počkat. Zvlášť pokud chce postupně přestat brát. Závislost není jenom o těle, ale především o psychice. Také lze položit otázku Co když substituce nevyjde a žena opět začne brát heroin? Co bude s dítětem potom? Pokud jde o Suboxon, v následujícím textu www.drogy-info.cz/index.php/content/download/40026/182682/file/Suboxone%20-%20otazky%20a%20odpovedi.pdf jsem nalezl info, že by neměl být užívám těhotnými, kojícími a ženami, které se chystají otěhotnět. Pokud už těhotná náhodou je, ať to pro jistotu probere s lékařem. Snad jsem Vám pomohl. Přeji hezký den. TH