kvetinove_dite@centrum.cz
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na pár otázek.1. Ovlivňují se nějak hulení/drogy s antikoncepcí? 2. Kolik toho můžu „vyhulit“, abych neměla psychickou závislost? 3. Je horší kouřit cigarety nebo marihuanu. moc díky za odpověď

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, Co se týče antikoncepce, tak užívání hormonální antikoncepce u žen nad 30 let spolu s dlouhodobým kouřením cigaret je rizikové z důvodu možnosti rozvoje žilní trombózy (krevní sraženiny v žilním řečišti), která může být potenciálně smrtelná. Co se týče možného snížení účinku antikoncepce v kombinaci s marihuanou a jinými drogami - podle dostupných informací z výzkumu není známo, že ovlivňovaly účinek antikoncepce. Jediným rizikem je to, že si pod vlivem marihuany zapomenete pilulku vzít (pokud se jedná o orálně užívanou antikoncepci a nikoli např. náplasti nebo injekční formu). Na otázku druhou není možné poskytnout konkrétní odpověď, protože záleží na každém jedinci, jeho individuální vnímavosti, množství vykouřené drogy, síle "materiálu", četnosti užívání, délce užívání atd. atd. Na každého to zkrátka působí trochu jinak. Marihuana má sice nízký potenciál závislosti, ale při pravidelném a intenzivním užívání k jejímu rozvoji dojít může. Co se týče poslední otázky, je jistě mnoho oblastí, kde bychom mohli srovnávat rizika tabáku a cigaret, uvádím pouze tento příklad: Kouření marihuany s sebou nese podobné riziko jako kouření cigaret, jen na rozdíl od obyčejné cigarety obsahuje marihuanová cigareta výrazně vyšší (až pětinásobný) obsah škodlivých látek. Kuřáci marihuany jistě budou oponovat, že neznají nikoho, kdo by vykouřil 20 jointů každý den; na druhé straně, většina z nich kouří i cigarety, riziko vzniku rakoviny a jiných onemocnění se tedy výrazně zvyšuje. Marihuana navíc může narozdíl od tabáku u predisponovaných lidí způsobit potenciálně závažné psychické potíže (psychotické nebo depresivní stavy). Oproti tabáku má marihuana nižší potenciál vyvolat závislost včetně závislosti fyzické. hodně štěstí A.T.