manžel alkoholik
Michaela
Dobrý den, potřebuji poradit, jak dostat alkoholika do léčebny. Můj manžel má všechny zmámky závislosti. Doma to neklape, máme tři děti a rozvádět se nechci. Jen bych si přála, aby manžel přestal pít. Pije už více jak 4 roky děnně. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci, ale je dost těžké na Váš stručný dotaz konkrétněji odpovědět. Nevím, kolik je manželovi let, zda si manžel závislost uvědomuje, zda jste spolu o tom mluvili, jak se staví k možnosti léčby, zda už někdy využil nějakou odbornou pomoc, zda se k jeho nadužívání alkoholu vážou další problémy (např. zdravotní, v zaměstnání apod.), jak vypadá to, že vám to "doma neklape", jak staré máte děti a jaký má situace dopad na ně... Napište mi víc podrobností a pokusíme se vymyslet, co by se s tím dalo dělat. Když mi napíšete, z jakého regionu jste, tak bych Vám mohla také doporučit kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit a situaci konzultovat osobně. Zatím držím palce a ozvěte se.