sestra na P
setra mojí setry
Dobrý den, moje sestra se seznámila s klukem, který užívá pervitin. Seznámil ji s užíváním a několikrát když jsem ji viděla, říkala že to přehnala a byla na pokraji smrti a že viděla to co normální lidí nemůžou vidět. od té doby má divné stavy, mluví s cesty a je paranoidní. když se jí snažim toho kluka rozmluvit a říkám, ať se s ním rozejde, dává mi za pravdu a říká že ví jak jí to ničí, ale stále to neudělala a i když říkala že už si nedá, tak mám pocit že je to naopak. Dokonce mi přiznala, že on jí ráno budí tím, že jí to píchne do krku. bojím se že se z toho zblázní, nebo už zbláznila a nevím jak jí mám pomoct. Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Aleš Termer
Děkujeme za důvěru. To co popisujete je pěkný průšvih. Patrně Vaše sestra prožila, či prožívá něco, čemu se říká toxická psychóza. Pokud nepřestane s pervitinem je dost pravděpodobné, že skončí nedobrovolně na psychiatrii. Tyto stavy na druhou stranu nebývají trvalé a většinou po vysazení drogy samy spontánně odezní. Pokud bude ale pervitin užívat dál, tak se to jistě nezlepší. Spíše mě však zajímá další věc: říkate, že jí budí vpichem do krku. Chápu to správně, tak, že ona ještě spí a on jí to ve spánku píchne do krku a tím jí probudí? Pokud ano, jí to velmi škodí, nejvíc tím trpí její srdce, které se z klidové fáze skokově přesune do výkonu, nehledě na to, že jí tímto způsobem může snadno zabít. Aplikace do krční cévy je jednou z nejrizikovějších. Její "přítel" se dopouští několika trestných činů najednou. Jde o to, přesvědčit Vaší sestru, aby od něj odešla. Tohle není o vztahu, to je evidentní. Udělal si z ní otrokyni. Protože řešení takhle po internetu je dosti komplikované, myslím, že by vaše sestra měla navštívit nějakého odborníka. Nejlépe prozatím například v kontaktním centru, kde to s ní mohou probrat osobně a podrobněji.Ozvěte se, napište odkud jste (město, region)pokusím se vyhledat, kontakt na pomoc. Mějte se co nejlépe a se sestrou opatrně promluvte o odborné pomoci, nemusí mít obavy, nikdo z kolegů jí hlavu neutrhne a informace o tom, že byla někde u odborníka, se nikam nedostanou. Navíc je možné odbornou pomoc využít i anonymně. A.T.