zoubek
Dobrý den, užívám pervitin již 2 roky. V zaměstnání nám chtějí dělat namátkově testy na drogy.Pracuji na směny a piko beru jen ve dnech volna. Když mi test udělají, vím,že bude pozitivní.Chci se zeptat, zda je možné z testu zjistit,kdy jsem látku užila?Samozřejmně vím, že pervitin je nelegální. Mohu přijít o místo, když v pracovní době drogy neužívám,ale test by byl pozitivní?Mělo by být zaměstnavateli jedno co dělám ve dnech volna, nebo ne?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, zaměstnavatel bude očekávat, že budete v práci střízlivý. A vzhledem k tomu, že ovlivnění metamfetaminem trvá v zásadě po dobu, co je detekovatelný, protože se detekují aktivní látky, tak může při testu namítat, že je prima, že jste si dal ve dni volna, ale do práce máte dorazit čistý. Což nejste. Jiná situace je u konopí, kde aktivní látky mizí po 12 hodinách. Když dorazíte po mejdano do práce ještě opitý, tak vám zaměstnavatel taky řekne, ať se jdete dom vyspat. Tohle je stejné.