doktor který neléčí
pacient
Dobrý den, jsem už delší dobu na ambulantní léčbě subutexem(subuxonem). vše je v pořádku a jsem spokojený s užíváním a účinkem tohoto léku. postupně snižuji, ale každodenní konzumace je zatím nutná. Při další návštěvě lékaře, který mi předepisuje tyto prášky, se stalo to, že doktor nebyl ve své ordinaci a dokonce nebude celý týden. Pro mě to znamená týden bez pomocného léku, který mě udržuje normálně fungovat. Nebyl nikdo, kdo by suploval jeho absenci, nebo kdo by mi prášky předepsal. Dostal jsem akorát typ na jiného doktora - soukromníka, který píše též tyto prášky. Zavolal jsem mu a objednal se k němu hned druhý den. Když ale jsem k němu přišel tak mě vyzpovídal (kvůli evidenci) a řekl jsem mu co se stalo, začal být nepříjemný. Ověřoval si mé informace, dokonce mě nařknul, že to s léčbou nemyslím vážně, a že mě nemůže nic předepsat, když jsem evidovaný jinde. a proto mi na týden nic nepředepíše. ať si prý vyberu kam budu chodit. když jsem řekl, že bych mohl k němu, řekl že mě k ničemu nenutí, ale pokud by mi měl napsat subuxony, tak mě musí nejdříve vyšetřit, za což musím zaplatit 500 Kč. Snažil jsem se mu vysvětlit, že nemám jinou možnost, že budu týden "na suchu", vyhodil mě z ordinace a před pacientama v čekárně na mě řval a rozčiloval se, že si to mám vyřídit s mým doktorem a že nemám střídat takto doktory kdy se mi to hodí. Tak Vás prosím o radu, co mám teď dělat? Cestu k heroinu už jsem dávno zadupal a bez léku to bude horší a horší. Děkuji předem za Vaší pomoc. PS: takový člověk (obzvlášť když po celou dobu se mi nepodíval do očí ale pořád mi koukal kamsi na hruď), by neměl být doktorem, když nedokáže pomoci člověku v nouzi!

Odpověděl: Jakub Minařík
No, stěžovat si můžete u lékařské komory. Ale ohledně preskribce opioidů je situace složitá a nejspíše to vyjde do ztracena, kolega pravděpodobně prohlásí, že jednal v dobré víře. Možná tak i jednal a zdále se mu, že se jej pokoušíte podvést a získat léky navíc. To je bohužel ze strany pacientů časté a odlišit to v situaci kdy informaci nelze ověřit je složité. Já osobně, i když mám ve zvyku v takové situaci klientům vyhovět to také neudělám vždycky. Pokud ale klient přinese potvrzení od zastupujícího lékaře, zdravotní sestry, ... že je někde v péči, a nyní není možná preskribce a pacient je na takové a takové dávce, vyhovím prakticky vždy. Myslím, že v takové situaci vyhoví značná část lékařů. Protože se stává, že lékař onemocní, pacientovi uvíznou nevyzvednuté léky v lékárně a ... :-) Pokuste se získat papír a zkuste jiného kolegu, nejspíše uspějete. Pokud jste z Prahy a my jsme vás v minulosti nevyhnali kvůli nějakému fatálnímu průšvihu, jako je třeba krádež receptů, ... preskribci vám zajistíme. Platit bedete 30,-, jako kdekoliv jinde u lékaře. Já jsem tam v úterý, když byste dorazil v pondělí, musíte vysvětlit sestřičce nebo kolegovi situaci a můžete jim říci, že jsem vám to slíbil. :-)