dospělá dcera bere drogy a odmítá se léčit
Dobrý den,jsem zoufalá,dnes jsem se definitivně přesvědčila,že má dospělá dcera bere drogy a odmítá se léčit.V práci dala výpověď,nabrala si půjčky a je jí vše jedno.Jak donutit dospělého člověka aby se šel léčit a na koho se mám obrátit?Jsme z Ostravy.Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, doufám, že už máte za sebou první náraz této "krize" a že máte i někoho s kým to můžete sdílet. Situaci popisujete natolik stručně, že Vám nemohu nic moc říci. Je to na delší povídání a osobně se obrátit na nějaké odborníky v okolí je asi ten nejlepší nápad. V Ostravě jsem našel Poradenské centrum Faust http://www.help-psych.cz/faust a Drogovou, rodinnou a sociálně výchovnou poradnu Renarkon http://www.renarkon.cz Tam můžete situaci podrobněji probrat - Vaše dost omezené možnosti motivovat dceru k léčbě budou vycházet z Vašich jedinečných vztahů a situace v rodině, kterou neznám (např. jaký je a byl Váš vzájemný vztah, zda žijete v jedné domácnosti aj.). I když dcera nebude aktuálně nic řešit, mohou Vám pomoci situaci lépe psychicky zvládnout a netrpět více než je nezbytně nutné - např. nastavit pravidla v domácnosti. Držím palce a přeji hodně sil.