Kamarádka
Marketulka
ahoj mám takový menší dotaz. s mojí kamarádkou jsme byly dřív jako dvojčata ale o prázdninách potkala partu se kterou se začala bavit víc. Ted si každý výkend dá flašku vodky brko trávy a jede dál. Vyhovovalo jí to ale svěřila se mi že už ji to nebaví. Doma ji neduveřují kamaradky ztratila a tak. poradte mi prosím co mám dělat jak ji mám pomoct aby se z toho všeho dostala pryč .... Děkuju strasne moc mi na ní zaleží

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím. Je fajn, že Vám život kamarádky není lhostejný. Nevím, jestli Vás to uspokojí, ale v podstatě nemůžete udělat o moc víc, než kamarádce říci, že Vám na ní záleží a pokud je to pro Vás přijatelné, tak s ní dále kamarádit. Neustále s ní mluvit pouze o vodce a trávě nebude to pravé. Nejspíš se Vám začne vyhýbat. Možná budete muset být trpělivá - člověk může velmi dlouho mluvit o tom, že je nespokojený, že mu něco nevyhovuje a přitom nic neměnit, neřešit. Ani bych se nedivil, kdyby Vám za chvíli říkala, že to není nic špatného si o víkendu "užít". Že to dělají všichni. Nechci to nijak zlehčovat (navíc o kamarádce nemám žádné další informace), ale skutečně se nemusí stát nic hrozného. Víkendové "tahy" během dospívání nemusí nutně vyústit v závislost a přechod na tvrdší drogy. Pravdou ale je, že flaška vodky je pro mladou slečnu víc než dost. Pokud je jí ale např. 13 let, je situace mnohem vážnější a v tom případě bych doporučil jiné řešení. Jestli bude kamarádka chtít s něčím pomoci, dejte jí kontakt na naši poradnu. Pokud odpověď nestačí a chcete to s někým ještě probrat, napište a já Vás někam nasměruji. Mějte se.