dotaz
barča
Dobrý den, už jsem vám psala několikrát chtěla bych se zeptat na váš názor. Moje 19 letá dcera se mi po měsíci vrátila domů jako vždy když jí bylo nejhůř. Bylo jí hrozně špatně nevypadala dobře tak jsem hned kontaktovala ká centrum, tam mi bylo nabídnuto , že může hned příjít. Byla jí odebrána moč krev pan doktor předepsal subuxon já samozřejmě koupila a další týden si šla pro výsledky. Mezitím jsem vše potřebné zařídila k nástupu do léčebny a když jsme si šly pro výsledky tak nám pan doktor řekl , že výsledky jsou negativní tak že nevidí důvod k nástupu do léčebny , při tom dcera 2dny před tím, říkala , že měla půl gramu heroinu a , že ho užívá necelý rok. Je pro to nějaké vysvětlení? Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji hezký den, Upřímě řečeno, některým věcem moc nerozumím, protože mi to nějak nesedí s dobrou praxí. Víte, nástup do léčby není záležitost jednoho týdne, ale většinou proces minimálně na měsíc, kdy klient navštěvuje pracovníka v KC a hledají společně nejvhodnější léčbu, zjišťuje se klientova motivace k léčbě, a podobně. Pokud lékař nedoporučí léčbu, pouze na základě negativního výsledku testu, přijde mi to poněkud málo, a rozhodně bych se zajímal o to, co je v tom dalšího.Případně nedošlo-li při vyhodnocování výsledků k chybě (stává se). Pokud byla dcera téměř rok na heroinu cca na půl gramu, po dvou dnech nebraní by se to určitě zjistilo, už kvůli nepříjemným abstinenčním příznakům, přesně jaké popisujete. Po dvou dnech v "absťáku" mít negativní nález na opiáty je opravdu zvláštní. Ještě rada na závěr, doporučoval bych, abyste dceru nechali vyřídit si léčbu samostatně, pouze za pomoci pracovníka kontaktního centra. Podle toho se totiž pozná, jak to s léčbou vaše dcera myslí vážně.Z praxe vím, že děti, za které vše vyřizovali rodiče, se nám vraceli zpátky do drog opakovaně. Je to proto, že to děti dělají často jen kvůli rodičům, ne kvůli sobě. Z čehož byli rodiče ještě více nešťastní, neb "oni přeci udělali vše co je v jejich silách" a ono to stejně nedopadlo. Jenže, začít musí vždy ony u sebe, zvláště pokud jsou již v dospělém věku... Mluvila jste už na toto téma s někým? Třeba když jste byla v kontaktu s kontaktním centrem. Držím palec, kdyby něco tak se zase ozvěte S pozdravem A.Termer