Metadon a kojení...
anonim
Dobrý den, chtěla bych se zeptat,už cca 5tým rokem docházím do centra metadonové substituce DROP-IN už 2roky jsem na výdajích docházím jednou týdně do Španělské ulice. Mám dávku 45mg a začínám 6tý měsíc těhotenství někde jsem četla, že je možnost při nízké dávce metadonu kojit. jaká je cca ta dávka???? A ještě jsem četla na netu, že v těhotenství subutex hradí pojištovna....víte o tom něco??? kdy myslíte, že je nejlepší snižovat někde píší 2trimestr a někde až 3tí, jsem z toho zmatená a v centru se doktora neptím chodím brzo to tam ještě nebývá a nechci mezi spolupacientama čekat. Mockrát děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
Vzhledem k tomu, že metadon nepoužívám, tak moje zkušenosti s metadonem jsou malé. Vím například to, že při dávce 30-70 mg je přestup relativně malý a kojení by bylo nejspíše akceptovatelné. Co se týče vysazování, já svém pacientkám substituci v 7, 8, a 9 měsíci už nevysazuji a obvykle jim to rozmlouvám. Čím blíže je to k porobu tím je větší riziko, že porod začně předčasně a mně se už riziko jeví jako velké. Ve 2 trimestru obvykle je optimální čas pro vysazení. Víte, pokud chcete na tyhle otázky odpovědi, ev. nějak pořešit věci kolem porodu a tak, tak doporučuju dohodnout si schůzku s kolegou Preslem, nebo Veselým. Stejně se budou muset nějak zkomunikovat s porodnicí, ... Držím palce, ať je to zdravé a vy taky. :-)