zoufalá matka
DOBRÝ DEN. ZJISTILA JSEM,ŽE MŮJ SYN KOUŘÍ ÚDAJNĚ DVĚ CIGARETY KONOPÍ DENNĚ.NECHCE O TOM VŮBEC MLUVIT,MOHLI BY JSTE MI PROSÍM PORADIT NA KOHO SE MŮŽU OBRÁTIT,A JAKÉ TO MŮŽE MÍT NÁSLEDKY PRO NĚHO ? NEVÍM CO MÁM DĚLAT A JAK BYCH MU MOHLA POMOCI.ŘÍKÁ,ŽE TO NIC NENÍ,ŽE NA UČILIŠTI JE TO NORMÁLNÍ,A ŽE JÁ NEŽIJU S DOBOU.VŮBEC SI NEUVĚDOMUJE MOŽNÉ NÁSLEDKY.DOKONCE BEZ VÝČITEK JEZDÍ PO ¨ CIGARETĚ ¨ AUTEM A JÁ MU V TOM BOHUŽEL NEJSEM SHOPNA ZABRÁNIT.NEVÍM CO MÁM DĚLAT A JAK MU POMOCT.MOC DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ.

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, tato pro Vás znepokojivá situace nemá jednoduché, rychlé a ideální “řešení”. Především proto, že Váš syn je již dospělý (soudím z toho, že řídí auto) a o svém životě (který bohužel více nepopisujete – např. zda pracuje, studuje, s kým se stýká, co dělá ve volném čase apod.) rozhoduje sám. Pokud on sám nebude chtít s kouřením konopí přestat, nic s tím zřejmě nezmůžete. Vaše možnosti změnit to jsou značně omezené. Bohužel nevím, kolik toho o konopí a možných následcích jeho užívání víte. Více informací by Vás snad mohlo trochu zklidnit. Koukněte např. na naše stránky http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=2 , nebo na http://www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/konopne_drogy Hodně toho najdete i v knihách – v knihovně Vás určitě nasměrují. Stručně - konopí patří mezi tzv. měkké drogy (s menším rizikem poškození organismu a vzniku závislosti) a jeho užívání je mezi dospívajícími skutečně poměrně rozšířené. Experimentování či občasné užívání nemusí způsobit nic závažného. Zcela bezrizikové to ale není – viz např. jízda autem pod vlivem THC je riskantní nejen pro syna, ale i pro ostatní na silnici. Závislost lze rovněž vybudovat. Pokud Vám informace z www stránek nestačí, nebojte se zeptat konkrétněji. Pokud máte zájem, napište odkud jste a já Vás odkáži na nějaké odborné pracoviště ve Vašem okolí, kde můžete synovu situaci osobně probrat. Snad jsem Vám pomohl, přeji hezký den.