subutex a opiaty
márinka
Dobry den, muj pritel je zavisly na opiatech. Nyni je v dolecovacim programu. Zjistila jsem, ze minimalne jednou u nej probehla recidiva. Co mam delat? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, asi byste mu měla říct, že o tom víte. Pokud to bylo jen jednou jedná se o relaps (krátkodobá záležitost, obvykle jednorázová)nikoli o recidivu (znovu fetování). Měl by to na Doléčováku říct. Relaps je součástí léčby, málokdo to zvládne bez něj. Je to další příležitost k tomu, jak na sobě ještě zapracovat, protože do budoucna se mu to může stát znovu. Jde hlavně o to, aby se naučil s chutěmi, které k relapsu vedou, pracovat a zvládat je. A to proto, aby nedošlo k recidivě, tedy znovu "rozjetí se". Pokud to na doléčováku řekne, patrně to s ním proberou a pošlou ho na detox a pak bude moci v doléčování pokračovat. Pokud to neudělá, byla by léčba zbytečná. Nenaučí se s chutěmi a relapsy pracovat, což ho může v budoucnu mrzet. V žádném případě ho ale "neudávejte". Bral by to jako podraz a ztratila byste jeho důvěru, takže opatrně. Držím palec ať to vyjde. Kdyby něco zase se ozvěte. Zdravím A.T.