Závislý kamarád
Domi
Dobrý den, nedávno jsem se dozvěděla, že jeden můj známý, kamarád mého partnera je 2 roky závislý na heroinu. Chtěla bych Vás poprosit o radu jak s ním komunikovat a jak mu můžeme my přátelé nejlépe pomoci. Děkuji

Odpověděl: Aleš Termer
Hezký den, Podle všeho máte na celou situaci velmi střízlivý a rozumný pohled. Peníze rozhodně NEPŮJČOVAT. Normálně a přátelsky s ním promluvte o tom, že vidíte kam směřuje, a že když s tím něco neudělá dostane se do ještě větších potíží než je teď a navíc to na něj všechno "praskne" až když mu bude fakt bídně a bude v pěkný bryndě. Nehledě na to, že má-li dítě, mohl by o něj přijít. Pokud odmítá pobyt na detoxu,nabízím možnost, kdy by to mohlo jít i bez pobytu v nějakém zařízení a on by mohl pracovat a fungovat stále a možná i lépe. Detox není vždycky nutný. Existuje způsob jak se zbavit heroinu. Je to řízená substituce (náhrada drogy) v některém ze substutčních center. Jedná se o léky, které obsahují látky podobné heroinu, ale nepřinášejí euforii. Pokud ano nikdy to není nic extra. Postupným snižováním dávky, pak člověk úplně odabstinuje tzn. je čistý. nabídněte mu tuto možnost. Není to nic hrozného a bude moci normálně fungovat bez heroinu. Než psychologa bych v tuto chvíli hledal pomoc spíše u psychiatra, nejlépe kombinace obého. Substituce je sice placená (léky se hradí), ale vyjdou určitě levněji než heroin.Samozřejmě moc záleží na tom jak to přijme a bude se mu chtít. Peníze na dluhy se bez heroinu shánějí o něco lépe, než s ním. Pokud budete chtít nějaké další informace, případně kontakty na substituční centra,klidně se ozvěte, zkusíme něco vymyslet. Držím palec A.T.