stimulanty
tess
Dobrý den, mám takový problém, vždy po pozření nějakých stimulantů (extáze, pervitin), mi buší hodně srdce - což je normální reakce, ale mám zvýšenou tepovou frekvenci třeba ještě dv dny poté, hůře se mi jde do schodů, hůře se mi dýchá a jakoby cítím srdce. Chci se zeptat jestli je to normální, nebo jestli můžu mít něco se srdcem. Žádnou vrozenou vadu nemám. Je možné se nějak nechat vyšetřit, bez udání důvodů? Nebo jak mám zjistit, že jsem vpořádku? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
No, možná je nějaká arytmie, která se projeví po aplikaci. Může to být nezávažné, ale klidně i nebezpečné. Vzhledem k tomu, že obtíže přetrvávají a mají celkový dopad - tak je dost možné, že to vážné je. Taky se může jednat o poškození jiné části oběhového systému, než srdce. Amfetaminy umí udělat hypertenzi v plicním oběhu, ... Vyšetřit se nechat můžete, doporučil bych to, optimální je říci okolnosti vzniku obtíží, protože jinak bude lékař pátrat jako pitomec, čím něco je. Ale můžete si jen stěžovat na obtíže a zatajit jejich původ.