soužití s dcerou
ANNA
Dobrý den, potřebuji poradit. Źiji s 25letou dcerou. S lehkými drogami má zkušenost už od střední školy. Ve svých 22letech se dostala na psychiatrii, léčba el.šoky a hospit. 3 měsíce. Přibrala 20kg, vysadila prášky, odstěhovala se k babičce, opět kouřila marihuanu a po roce znovu léčba el. šoky a hospit. 3 měsíce. Já jsem se mezi tím přestěhovala do Ostravy. Dceru jsem si vzala k sobě, abych ji vytrhla od bývalých "přátel", dala psychicky dohromady a také kvůli prac.příležitostem. Stalo se tak. Našla si admin.práci, používá služ.auto. Bohužel poslední rok opět padá zpět. Kontaktuje se s byvalými přáteli, poznám když je sjetá a nacházím sáčky s mariankou v kapsách.To se děje tak 1x za 3 měsíce. Vždy potom zpřísním pravidla v domácnosti. Musí přispívat 2tis. na byt, nepůjčuji auto, nesmí na internet, psa ji venčím jen ráno, pak se musí postarat sama. Ve společ. prostorách musí být pořadek, ale svůj pokoj si neuklízí. Nesmí si nikoho přivést na návštěvu, jsou to stejně jen jiní fetáci. Vyhrožuji vyhazovem, sama se hroutím nad představou jak může dopadnout, kolik snahy, času a peněz jsem vynaložila zbytečně. Jsem rozvedená a její otec mi vše klade za vinu. Z jeho strany nemůžu čekat podporu, i když by jí mohl koupit byt a musela by být zodpovědnější za svůj život. Do práce stále chodí, ale jinak spí a je bez zájmů. Přes víkend je kdoví kde. Povahu má mírnou, je milá, dluhy nemá, slibuje ale nedodrží, hubne. Slibuji ji výhody za neg. testy, ale do 3měs. najdu vždy důkaz. Cítím se v začarovaném kruhu a ona asi stejně. Jakoukoliv léčbu odmítá. Prosím poradte jak dál? Osamostatnit ji třeba na ubytovnu? NEDOPADNE TAM JEŠTĚ HŮŘ? Nebo jak dál postupovat doma? Moc děkuji za odpověd.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, jak pomoci dospělé dceři s jejími problémy ohledně životního stylu, psychických problémů, eventuelně užívání drog, je velmi složité a není možné poskytnout vám jednoduchou odpověď. A už vůbec ne takto jednorázově a přes internet. Při řešení vašich starostí s dcerou totiž můžete narazit na spoustu témat, která by spíš vyžadovala osobní konzultaci s odborníky někde v místě vašeho bydliště. Vím, že může být těžké někam přijít a svěřovat se se svými problémy, ale zisk pro vás (i vaši dceru) může být značný. Našel jsem v Ostravě následující možnosti: Sdružení Faust, Průkopnická 20, Ostrava_Zábřeh, objednávky na tel. 602 967 468; dále Drogová, rodinná a sociálně výchovná poradna Renarkon, Mariánskohorská 29/1328, tel. 596 638 806, 724 154 239. Některé pracovníky Renarkonu osobně znám, takže za sebe doporučuji začít Renarkonem. Přeji hodně štěstí, když budete chtít, znovu napiště.