dcera
voda
Dobrý den, velmi děkuji za odpověd Janě Justinové. Situace se opět změnila. Dcera i s přítelem se vrátila zpět k jeho rodičum. Já s rodiči jsem v kontaktu a jsem toho názoru, že pokud jim nepomůžeme, sami to nezvládnou. Snažíme se vyloučit možnosti jejich lhaní a stále jim připomínáme, že pokud budou lhát a dělat věci za našimi zády, že jim pak nejsme schopni pomoci i když by jsme moc chtěli...snad to jednou pochopí, my jako rodiče jsme zas pochopili to, že jejich mozky nejsou vyzrálé a proto se k nim musíme chovat a nesrovnávat. Na jedné straně si kladu otázku zda je dobré aby spolu byly tihle jedinci ale zas na druhou stranu bez sebe oni nedokážou být a může to být motivace k změně. Oba chco pracovat, dnes byli i s otcem chlapce kvuli práce, meli zítra nastoupit, byly rádi ale pak dostali zprávu že práci nemají....kdyby tam nebyl tatínek zas bychom jim neveřili...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, hned na začátek k Vašemu přání komunikovat přes mail - bohužel tento postup raději nevolíme, protože tak není zajištěna úplná anonymita a také nemůžeme zaručit utajení informací před třetí osobou. Proto už tuto odpověď zadávám jako "skrytou" a když to uděláte příště i Vy - napíšete do skryté poznámky, nikdo cizí si nic nepřečte. Co se týče Vaší situace, myslím, že je dobré s rodiči spolupracovat. V čem bych ale byla opatrná je podezřívání ze lží a naprostá kontrola obou dětí. Tím docílíte jen toho, že pro ně braní bude pohodlné, všechno za ně zařídí někdo jiný a na jiné se také budou dát svést neúspěchy. Rozhodně souhlasím, že není šťastné, když spolu chodí dva lidé se zkušenostmi s drogami. Bohužel vzájemná podpora v abstinenci ve velké většině nefunguje. Možná by bylo dobré navštívit společně s druhými rodiči nějakého odborníka a zkusit s ním probrat možnosti, jak dále postupovat.