Potřebovala bych prosím...
Kdosi
...moc poradit jaká protidrogová centra jsou nejlepší pro mladistvé? Velice blízké osobě konečně docvaklo, co je to za svinstvo, chce se napravit. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, center, která se specializují na mladistvé není tolik. Nicméně takhle na dálku, bez znalosti kontextu, Vám nedokážu jedno konkrétní doporučit. Bylo by rozumné, aby se dotyčný mladiství (sám, nebo za Vašeho doprovodu), obrátil na odborné zařízení a tam se poradil. Mezi zařízení, která se léčbě mladistvých uživatelů drog věnují, patří např. Prev-centrum (ambulance na Praze 6), detox v Nemocnici sv. Karla Boromejského (v Praze pod Petřínem), ústavní léčbu mohou mladiství absolvovat např. v Řevnicích nebo v Terapeutické komunitě Karlov. Každá z variant má svoje pro a proti a je vhodná pro někoho jiného. Při vybírání vhodné léčby je potřeba vycházet z celkové situace - délka drogové kariéry, způsob užívání a užívaná droga, zdravotní stav, sociální a rodinné zázemí, osvojenost běžných sociálních návyků atd. ... Kdybyste měl/a zájem o kontakt na nejbližší zařízení, kam byste se mohli zajít poradit, napište, odkud jste. Zatím se loučím. Gabriela Koryntová