...marihuana
mima
Dobry den, mam pocit ze marihuana mi nici zivot, aj ked som ju nikdy nefajcila...moj priatel ju fajci kazdy den rano aj vecer, ale vydrzi par dni aj bez nej. Podla neho to znamena ze nie je zavisly. Sme spolu viac-menej ako priatelia sedem rokov. nemam na situaciu objektivny pohlad, ani sa nemam s kym o tom poradit....mam pocit ze ho trava citovo zmenila, je otupeny, chladny...aj ked som sa docitala ze z travy by mal mat "sentimentalnu a neznu naladu". U neho to je akoby naopak. Chcem sa opytat-MOZE HULENIE SPOSOBOVAT ZE NEMA CHUT NA SEX? DOKONCA MU DOSLOVA VADIA MOJE DOTYKY? Vela krat som to snim chcela skoncit, brala som to ze sa mu nepacim uz; ale ked sa rozideme vzdy mi znova zavola, stoji o kontakt, akoby ma nechcel stratit a mne to vzdy da nadej na zmenu. Preco mi opakovane vola? Trva to uz asi dva roky, ja uz nevladzem. Moze toto jeho spravanie sposobovat trava? Je velmi vnimavy a inteligentny chlapec.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. Ptát se, co způsobuje u vašeho přítele marihuana a co je "on sám", je nesmysl, je to špatně položená otázka. Vždy je to on, ať pod vlivem, nebo ne. I kdyby byl na marihuaně sebevíc závislý, vždy má plnou odpovědnost za to jak se chová, a to i k vám. Je možné, že má problém se závislostí (takto to nelze přesně určit) nebo jiné psychické potíže, ale pro vás by asi bylo užitečné podívat se na to z hlediska vašeho vztahu. Někdy je totiž méně bolestivé hodit všechno na marihuanu, celý problém označit jako závislost. To ale nemusí být celá pravda. Zkuste si sama pro sebe váš vztah poctivě zhodnotit. Je to partner, se kterým chcete žít a případně mít rodinu? Uspokojuje vás v sexu? Je to člověk, o kterého se můžete opřít, když máte starosti? Je pro vás kontakt s ním většinou příjemný? Můžete si ho vážit - a proč? Z jakých dalších důvodů ve vztahu tak dlouho zůstáváte? Může se stát, že takové zhodnocení dopadne drsně. Doporučil bych vám ale brát ohledy hlavně sama na sebe. Naděje na změnu je vždycky, ale píšete, že už se to pár let vleče. Jaká je podle vás skutečná šance, že se váš vztah zlepší a kolik let jste ještě ochotná tomu dát? Odpovídám otázkami, ale nepřipadá mi, že bych vám mohl přímo radit - je to váš vztah a váš život. Jen ještě jednou doporučuji rozhodovat se hlavně podle toho, co je dobré pro VÁS.