Co mám dělat?
Sonecko
Dobrý den Mám dotaz.Nedávno ksem se dozvěděla že má neteř které je 18 let užívá Pervitin.Moje sestra tedy její matka o tom neví.Dozvěděla jsem se to od druhé neteře její sestry a požádala mě o pomoc.Několik dní jsem nad tim přemýšlela co stim mám dělat ale vůbec si nevím rady.Můžete být tak hodní a poradit mi nějak jak to mám řešit.Předem vám děkuji.

Odpověděl: Aleš Termer
Hezký den, Především nepanikařit :-) Zkuste s neteří promluvit o tom co se děje a proč bere pervitin. Hlavně opatrně, abyste ji zbytečně "nevyplašila". Své sestře o tom zatím neříkejte, neteř by to mohla brát jako podraz a uzavřela by se před vámi, což by celou situaci velmi ztížilo. Nevím jaký máte s neteří vztah respektive jak moc je důvěrný, takže rozhovor by neměl být "výslech". Zkuste na to jít "od lesa", prostě se ptát jak se má, co dělá, co se jí líbí , s kým se přátelí, zda-li ji to baví, na drogy se pro začátek raději neptejte přímo. Nebudťe případně zklamaná, že se hned na poprvé nedozvíte všechno. Může se stát, že to pak časem "nějak vyplave samo". V případě, že byste se chtěla s někým poradit osobně (což pokládám vždy za lepší, než si dopisovat - je to přece jen poněkud omezující), napište odkud jste (město, region), pokusím se vyhledat odborníka ve vašem okolí. Mějte se co nejlépe A.T.