alkohol
Jitka40
Dobrý den,můj syn 19let pije víno,zameškává školu..resp.do školy nechodí.Ráno ho vzbudím a on jakoby jede do školy nebo na praxi,ale ve městě si koupí víno..s kámošema chodí po ulicích a nasává.Než mu bylo 18let,chodil do školy pravidelně a pil od těch 16let jen tak občas.Byla jsem s ním i tenkrát v poradně v Lounech,ale řekl mi,že to bylo"trapný".Domlouvám,přemlouvám,vyhrožuju...ale nic!Už jsem se i naštvala a řekla,že půjde tedy dělat,že ho živit nebudeme....byl pro,ale ředitel školy ho přesvědčil,aby školu dodělal.Ale stejně na školu kašle.Jsem už z toho vynervovaná...nevím co dělat.On si nepřipouští nějaký problém.Dnes jsem zjistila že opět ve škole nebyl...tak jsem dodržela to,co jsem mu slíbila ...VYPNULA JSEM MU INTERNET!!!Věčně visí na netu a popíjí i doma u pc.....že se prý odváže.Je takový dost uzavřený ale takový býval vždy.Ale jak se napije,tak je hroznej hrdina,i když doma si nedovolí,to jen mezi jinýma lidma.Děkuji za odpověd co mám dělat...nebo se zhroutím.Už se to podepisuje na mém zdrav.stavu a navíc nechci aby dopadl jako jeho otec se kterým jsem rozvedena a ten je alkoholik bez budoucnosti.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že na to jdete správně. Je třeba být důsledná v tom, že pokud si on neplní své povinnosti, nebudete ani Vy jemu poskytovat žádný servis. Vaše rozhodnutí poslat ho do práce mi připadá dobré. Bylo by třeba možné, aby přerušil školu? Měl by tak možnost zkusit si jaké to je pracovat a případně se do školy vrátit. Je dobře, že jste mu nabídla poradnu, pomoc, ale pokud ji nechce, je asi třeba aby si zažil, co to je starat se o sebe sám. Možná by nějaká odborná pomoc mohla být k užitku teď hlavně Vám, abyste věděla jak postupovat a nebyla na celou situaci jen sama.