marihuana
redy
Dobrý den, jdu rovnou k tématu.. můj kamarád má 17 let a kouří marihuanu asi rok. To že kouří cigarety a něco si i vypije je samozřejmé. Ze začátku kouřil řekněme několikrát týdně, teď už je to několikrát deně. Je to jeden s těch co neznájí míru (prdel si to přebere). Má to docela těžké, protože pochází ze slabší rodiny. Jeho rodiče nepracují a ve škole prochází jen tak, tak.. ne že by o něj neměli zájem, ale on má svou hlavu. Podle mě tu školu ani nedokončí, takže nevím co s ním pak bude. Už si s ním nejde skoro ani normálně pokecat, protože skoro vždy přijde zkouřený. Dívat se na ty jeho červené oči, mě se to vyloženě hnusí. Prakticky vyměnil mě a staré kamarády za druhé, za ty co se bez trochy thc v krvy ani nepohnou. Myslím, že už mu to kouření nikdo nevezme. Když jsem se ho ptal, čeho by se spíš vzdal, jestli cigaret, anebo kouření marihuany, jednoznačne kývl cigára. Kouří marihuanu často asi jako kuřák ty cigarety. Docela mám i obavy o jeho zdravý nedávno u nás chytl silný záchvat kašle, myslel jsem že je jeho konec. Se slzami v očích mě řekl po minutě, že už je ok. Řekl jsem mu, ať to kouření trochu kontroluje, on jen kývl, že nějak bude. Znám ho od dětstvý, je to chytrý kluk, ale marihuana ho úplně ovládá. Jeho názory se úplně změnily. Začal poslouchat hip hop a radši dá přednost jít se zkouřit na nějaký nesmyslný koncert. Já pro tento styl nemám pochopení, pro mě jsou to trosky. Jednou jsem tam byl a už nikdy více. Nechápu prostě proč ho to tak drží a asi ani nepochopím. Mám k marihuaně odpor a zkoušet to nebudu. Nejhorší je to, že kdybych začal kouřit trávu asi bych si s tím kámošem víc rozuměl což chci. Takhle kvůly nějaké rostlině nejspíš příjdu o kámoše a ještě mu ani nemůžu nijak pomoci, protože to musí chtít on přestat a ne já. Je to sice jen výkřik do tmy to co jsem napsal.. prostě se s tím nechci jen tak smířit. Dalo by se s tím něco dělat, ale asi těžko?

Odpověděl:
Dobrý den, v závěru vašeho dotazu jste si vlastně sám odpověděl - "Takhle kvůly nějaké rostlině nejspíš příjdu o kámoše a ještě mu ani nemůžu nijak pomoci, protože to musí chtít on přestat a ne já"....a to je docela přesné. Můžete kamarádovi dát najevo, že jeho hulení neakceptujete a že vy, narozdíl od něj, si rizika (zdravotní, sociální, právní) uvědomujete, ale to je tak všechno. Dokud s tím nebude chtít něco udělat on, bude vaše snaha marná. Je mi líto. Chápu, že vám na kamarádovi záleží a mrzí vás, kam se dostal. Ale zkuste se třeba poohlédnout po jiných kamarádech, se kterýma si budete rozumět i bez toho, že byste musel začít sám "hulit". Hodně štěstí.