alkohol
Selene
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli je normální, že po větší konzumaci alkoholu, se se mnou relativně nic neděje a po chvíli je to strašně rychlé, omdlím a nemohu nic dělat,ale je to takový zvláštní stav, že kolikrát něco slyším, ale nemohu se pohnout, mám zrychlený tep a je mi tak vnitřně zima.Ze začátku mě budili známí, ale moc to nepomáhalo, nešlo mi udržet se při vědomí, stav se ztrácí až po nějaké době. Avšak není mi zle od žaludku, nebolí mě hlava ani nic podobného, jediné co se občas ráno stává, že mě brní ruce a třesu se.Kamarádi se o mě bojí a chtěli,abych vyhledala pomoc.Jedná se tedy o běžný stav, když to někdo přežene nebo to může být vážnější?

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den. To vám asi bez důkladného lékařského vyšetření nikdo neřekne a možná ani potom ne. Řekl bych, že běžný stav to není a je taky otázka, co ve vašem případě znamená "přehnat to" a jak často se vám to stává, případně jestli se vám to náhodou nestává častěji než dřív. Každopádně pokud vás to znepokojuje, bylo by nejvhodnější prostě přestat pít, případně to omezit na takovou úrověň, kdy se do oněch stavů nedostanete. Kdyby se vám to náhodou nedařilo, nebo byste si na to chtěla zvyknout, abyste se nemusela pití vzdát, pravděpodobně by se jednalo o závislost. Jestli se ptáte, zda to může být vážnější, tak odpovídám, že potíže s alkoholem můžou být tak vážné, že si to možná ani nedovedete představit. Střídmé společenské pití je u dospělých naprosto v pořádku, ale když se dostane za určitou hranici, je alkohol tvrdá droga a závislost na alkoholu může být život ohrožující. Třeba vám vaše tělo dává najevo, že by bylo fajn přibrzdit.