zdeněk
Dobrý den, beru pervitín už nejaký ten pátek celkem často, většinou přes nos. Už mně to ale začína pomalu štvát protože mi odchází v nosu sliznice :-( Přemýšlím nad aplikací pomocí želatinových kapslí. Dokážete mi říct jaké jsou nežádoucí účinky a co mi udělá pervitin v žaludku?Dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užívání pomocí želatinových kapslí je poměrně nová záležitost a rizika, především při dlouhodobém intenzivním, užívání drogy v kapslích ještě nejsou dostatečně podložená. Nicméně - obecně se uvádí, že užívání pomocí kapslí může způsobit akutně nevolnost až zvracení (záleží na tom, co máte v žaludku v okamžiku, kdy kapsli spolknete, pokud na lačno, riziko, že Vám bdue blbě, je větší), při delším užívání je riziko rozvoje žaludečních a dvanácterníkových vředů, kde ovšem není úplně zřejmé, nakolik se na tom podílí life style uživatelů pervitinu a nakolik přímo aplikace pomocí kapslí. Nástup účinku bývá za delší dobu než u šňupání nebo injekční aplikace, doba záleží opět na plnosti žaludku a samozřejmě na dávce a čistotě drogy. "nájezd" může přijít poměrně nečekaně a intenzivně. Doporučuje se nedávat si do kapsle na poprvé větší dávku drogy než obvykle užíváte, aby nedošlo k předávkování. Není zatím zřejmé zda a případně nakolik jsou kapsle bezpečnější než užívání nosem, každopádně jsou bezpečnější než injekční aplikace. Pokud byste měl zájem, můžu Vám sdělit, která kontaktní centra/terénní programy nabízí zdarma klientům kapsle v rámci svých služeb. Samozřejmě nejlepší cesta, jak si uchránit nosní sliznici i ostatní tělesné součásti, je pervitin nebrat, ale to se zdá, že zatím nemáte v úmyslu... Nebo se mýlím? :-)