Koureni marihuany
Sue
Dobry den, chtela bych se zeptat,jestli je mozne,aby partner prestal kourit marihuanu,jak dlouho by trvalo nejhorsi obdobi,zda je mozne nejak napr.1x tydne dochazet na kozultace,terapii a pd.Partner se snazi prestat,mame male dite,uvedomuje si,jak nam to zatezuje rod.rozpocet a jaky to ma na nej vliv,vydrzi nekourit ale jen par dni,ma pri tom hrozne deprese,porad jen lezi a pocita dluhy,sama uz mam chut mu rict,at si to jde ubalit...pak si stejne da a za par dni uz je opet na normalu-kouri nekolikrat denne,jen po zakoureni si je s nim mozne se bavit a vychazet.Sama jsem marihuanu kourila dlouho dobu,ale nikdy jsem nemela problem prestat nebo to omezit,pred osmi lety jsem prestala uzivat pervitin a tezce nesu,kdyz vidim,ze on to pro nas nedokaze udelat(kdyz se jedna ,,jen"o travu), snazim se mu to nevycitat,ale dost me to trapi-pred dvema lety,kdyz jsme se poznali,kouril jen vikendove-mel za sebou asi 4 mesice bez marihuany,postupne se zase rozjizdel-leta predtim kouril denne,proto tusim,ze by prestat zase mohl,ale nevim,co by ho mohlo motivovat a pomoci mu,aby to dokazal.diky.Sue,Pardubice

Odpověděl:
Dobrý den, pokud se vašemu partnerovi abstinence přes veškerou snahu opakovaně nedaří, byly by ty ambulantní konzultace určitě na místě. Otázka je, zda je tato varianta přijatelná i pro něj. Zkuste si s ním o tom v klidu promluvit a na odbornou pomoc ho nasměrovat. Pro začátek se můžete obrátit na Kontaktní centrum Laxus a situaci s nimi probrat. Buď by mohl váš přítel docházet na konzultace tam a nebo vám dají kontakt na specialistu, který by mu uměl pomoci. Pardubice, Kontaktní centrum Laxus, o.s. Demokratické mládeže 2701, Pardubice, 532 03 telefon: 466 335 054 Mgr. Karolína Svítková http://www.laxus.cz Ono nemusí být úplně jednoduché přestat, i když se jedná "jen" o tu marihuanu a může nějakou dobu trvat, než se to srovná (je to samozřejmě individuální, ale v případě intezivního denního kouření se může jednat o měsíce). Navíc, pokud by byl přítel v kontaktu s odborníkem, mohl by nějak řešit i ty depresivní stavy, které u něj abstinenci provázejí. Přeji hodně štěstí a sil.