Jak pomoci
Dobrý den moje neteř bere drogy v poslední době zejména pervitin a to nitrožilně byla umístěna i v diagniostickém ústavu ale odtud utekla a byla nezvěstná půl roku a řekla že se vrátí pouze když nechám zrušit pobyt v ústavu. Tak její maka nechala tento poby zrušit aby zpět získala svou dceru s doměním a příslibem me neteře že už je čistá a nic už brát nebude a že si najde práci a začne žít normální život. Jenže sem zjistil že stím nepřestala. O žádné léčbě nechce slyšet protože si nepřipouští problém a současný život ji vyhovuje. Vtom že pokračuje v užívání drog sem se dozvěděl tento týden a dnes se to chystám oznámit její matce a chtěl bych ji poradit co sní. Proto žádám o radu Vás, když na léčení jít nechce a přitom od 15 let je nutný její souhlas!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud vím tak nedobrovolně je možné ji dát do léčby do 18 let, ne do 15. Na takovou situaci není jednoduchá odpověď, v principu je třeba nastavit jasná pravidla, za kterých bude moci dcera doma zůstat. To, co udělala se zrušením pobytu v ústavu je typické chování uživatelů drog. Docílila tím přesně toho, že má pohodlí doma a matka se jí bojí odtud vyhodit, protože by mohla přijít o kontakt s ní. Aby se dala situace zvládnout, doporučila bych matce, aby sama navštívila odborné zařízení, kde by se mohla pobavit o tom, co v dané situaci dělat.