Alkohol
Dobrý den. Můj otec je závislý na alkoholu a je už v pokročilém stadiu. Závislost si nepřipouští a léčit se nechce. Moc tím ubližuje mým blízkým, se kterými sdílí domácnost. Jak máme postupovat v případě, kdy nesouhlasí vůbec s ničím?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, dospělého člověka je možné nedobrovolně hospitalizovat do léčebny jen v případě, že sebe nebo druhé ohrožuje přímo na životě. Jinak Vám nezbývá, než na něj tlačit pouze doma. Je těžké nebrat si zodpovědnost za jeho osud, když s ním Vaše matka tak dlouho žije. Nicméně zodpovědnost za něj opravdu nemá. Snad by jí pomohlo ujasnit si situaci a svou roli v ní, i to, co by se dalo dělat, při kontaktu s nějakou odbornou pomocí. Když už ji odmítá otec, tak alespoň Vaší matce by mohla být k užitku.