Pomoc
honza
Dobrý den Mám takový menší problém ohledně drog,již cca půl roku užívám pervitin a celou tu dobu skoro každý den až v poslední době se snažim přestat a vydržim to bez perníku delší dobu,ono už to ani každej den brát nejde,trpim potom hroznýma depresema,neustále mně bolí hlava a psichycky na tom poslední dobou nejsem moc dobře.K tomu všemu jsem si na těch hroznejch dojezdech začal pomáhat heroinem chvíly to fungovalo ale ted už vim že tudy cesta nevede.Se všim jsem se rozhodl skončit a řek bych že mi to i docela jde bez drog se cejtim naprosto skvěle je mi fajn :-) po vysazení heroinu jsem měl trochu absták ale i to jsem zvládnul :-).Problém je v tom že i ted jednou za čas uklouznu a dám si perník,vim že mi to už vůbec nic nedává těch pár minut ze začátku kdy je to docela fajn za to fakt nestojí,pak je mi zase příšerně.I přes to všechno to prostě někdy nezvládnu.Abstinovat se snažim teprve cca měsíc ale chci toho nechat nadobro nadělalo mi to spoustu problémů a psichycky jsem na tom byl hodně špatně,ted už je to lepší ale mám strach že se znova rozjedu a pak už to jentak nezastavim.Jak z toho ven ?? Je šance že to zvládnu sám ?? Nevim jestli by jsem se dokázal někomu svěřit mám tak trochu problém komunikovat s lidma a navazovat kontakty,v tom mi poslední půl rok pomáhal právě ten perník.Předem děkuji za vaší odpověd Honza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je vidět, že máte hodně silnou vůli a opravdu chcete s drogami přestat. Možná je pak trochu zbytečné se takhle trápit a snažit se to všechno vyřešit sám. Nemusíte se hned svěřovat moc lidem, ale nějaký individuální kontakt s někým, kdo o drogové problematice má znalosti, by Vám mohl hodně pomoci. Také byste si složitě sám nemusel přicházet na to, jak některé situace řešit, protože by Vám s tím někdo pomohl. Nebojte se, že by Vás odborník v ambulantním zařízení soudil, koukal na Vás divně, naopak si myslím, že zasloužíte velké ocenění za to, jak jste to zatím zvládl. Zkuste tedy sebrat odvahu, možná bude stačit zajít někam párkrát a jen se ubezpečit v tom, že děláte věci správně. Kdybyste potřeboval kontakt, ráda Vám ho zašlu, jen napište kde by to mělo být. Přeji hodně vytrvalosti, ať se Vám bez drog daří čím dál líp.