chci se zabývat,ale jak
zuz
Předem děkuji za odpověď.Nevím v jaké oblasti by mě práce nejvíce bavila,ale asi si s těma lidma povídat,naslouchat jim a pod. (pokud něco takového je,jde a existuje).Momentálně jsem na SŠ proto se chci s Vámiporadit.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, jako odborník si s drogově závislými nemůžete jen tak povídat a naslouchat jim. Je potřeba mít patřičný odstup a poskytovat profesionální pomoc - ve Vašem případě by se jednalo asi nejspíš o pomoc psychologickou (psychoterapie, poradenství a podobné intervence). Poradenství je možné poskytovat v rámci kontaktních center, kam dochází lidé, kteří berou drogy, ale i v rámci léčebných či doléčovacích zařízení či jiných pomáhajících institucí, kde pak poradce pracuje s lidmi, kteří od drogy abstinují. Nevím, jakou studujete střední školu, pokud je to gymnázium či humanitně zaměřený obor, asi by pak pro Vás nemělo představovat problém přihlásit se a dostat se na vysokou školu příslušného zaměření. Pak můžete například v rámci stáže při škole prozkoumat jednotlivé typy služeb a zjistit, zda by Vás taková práce bavila a případně si pak vybrala, s jakými klienty a kde byste chtěla pracovat. Jen podotýkám, že je to náročná a vyčerpávající práce, která není zdaleka tak fascinující, jak si možná představujete. Zatím přeji hodně štěstí.