ZACATEK
L.B.
Dobry den,nasla jsem u sveho syna marihuanu,nebo jak se ty veci rika,prominte,tyhle veci me nikdy nebrali.Snazila jsem se se synem, o tom mluvit,snad i z vetsi casti rikal pravdu,ale mam dojem,ze ze strachu,aby neprisel o kamarady se kterymi chodi do tridy si neco nechal pro sebe.Nikdy s nim nebyli problemy a zatim ani nejsou,netoula se po vecerech,nekrade penize,udela vse oc ho pozadam.Rekl mi,ze to je kamarada,sly jsme tedy za kamaradovuo maminkou,s prekvapenim jsem zjistila,ze je to ucitelka na mistni skole,jeji odpoved na na to,ze nasi synove zkusili drogu me prekvapila,,NO A CO S TIM ASI MAM DELAT".Memu synovi je 12 let,a chci s tim neco udel driv nez bude pozde,poradte mi prosim,zvazuji nejakou poradnu.

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že ta poradna je rozumný nápad, ideální by bylo vyrazit tam společně se synem, ale klidně můžete i sama nebo s otcem vašeho syna. Je pochopitelné, že vás nález marihuany u dvanáctiletého syna vylekal, ale rozhodně to nemusí znamenat, že je syn kuřákem marihuany. Je dobré, že se s ním snažíte o problému komunikovat, v tom určitě vytrvejte. Ale pokud syn doma funguje jak má, mohlo se skutečně jednat o náhodný experiment, který nemusí mít vážnější důsledky. Každopádně rozumím tomu, že nechcete situaci podcenit, ale současně by bylo dobré vyvarovat se příliš ukvapených závěrů a kroků. V tom by vám ta konzultace s odborníky mohla výrazně pomoci. Zkuste se obrátit na nejbližší poradnu pro rodinu a mezilidské vztahy eventuelně se lze i obrátit na zařízení, které poskytuje pomoc a poradenství rodičům, jejichž děti eperimentují nebo užívají drogy. Kdybyste nemohla vhodnou organizaci u vás najít, napište region, zkusíme vám někoho doporučit.