ftbop
Za krátkou dobu to budou 4 měsíce co sem přestal s každodenním úžívánim konopí. Nechal sem toho ze dne na den. V současný době si připadám jak při prozření z dvouletý zhulenosti. Teď když už nemám každodenní aktivitu sehnat peníze, zhulit se a prostě bejt, se snažim vyplňovat čas něčim jiným. Jenže sem v komplikovaný situaci. Chtěl bych se naučit novým věcem, poznávat nový lidi a místa. Jenže prostě nemám přístup. Lidi který znám netouží čemukoliv se aktivně věnovat a objevovat nový horizonty. Překážkou jim je i finanční stránka (jak jinak u závislých). Jako dítě sem byl hodně aktivní, měl sem zápal pro věc. Život mě bavil víc než teď. Teď sem každej den uvězněnej ve svym pokřivenym osudu. Nový ráno znamená další frustrace, skepse, deziluze, stagnace a bohužel i samota. Mám v hlavě nápady na plno konkrétních věci jenže zkrátka "vlak se správnýma lidma" sem ani neviděl. Je snad muj úděl bejt nikdo? Je tohle období daň za špatnou volbu? Mám pocit že v tomhle bodě už zůstanu a že jediný co má pevnej smysl sou fakta. Jak tak na to koukám, asi mi doporučíte psychoterapii, co?

Odpověděl:
Dobrý den, asi bych se pokusila nečekat, až se potkám s těmi "správnými" lidmi, kteří budou mít stejné představy o životě a trávení volného času a tím bude můj problém pořešen. Je potřeba začít u sebe. Možná by opravdu ta psychoterapie nebyla marná a pomohla by vám najít energii a motivaci někam svůj život posunout. Také mě napadá, že všechny ty pocity stagnace, samoty, deziluze atd. které u sebe popisujete, mohou být příznakem depresivní poruchy, kterou lze obvykle záléčit vhodnou medikací ve spojení s psychoterapií. Ale to by vás musel vidět lékař, tady na internetu to nevyřešíme. Jinak vám samozřejmě gratuluju k abstinenci, myslím, že jste zvládl celkem náročnou věc. A tím, že život teď jde trochu "ztuha" a není to úplně takové, jak člověk očekával, se nenechejte příliš deptat. Pokud má člověk snahu s tím nějak hnout a něco pro to udělat, tak se to také zpravidla časem porovná. Najít si nové koníčky nebo "oprášit" ty staré, vytvořit si nový okruh přátel, se kterými si člověk má co říct a vůbec se v novém nastavení a způsobu života nějak etablovat vyžaduje určité úsilí a energii a nemusí to být úplně jednoduché. Někdy není od věci nezůstávat na to všechno sám a je lepší si s tím nechat pomoci odborníkem. Tak to třeba zvažte. Ať se daří a je brzy lépe.