Závislost na alkoholu
Filípek
Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou a zároveň s dotazem na kontakty. "Bojujeme" celá rodina s alkoholem:manžel (51 let) si jej nedokáže odpustit, trpím já i děti. V žádném případě "on problém nemá".Trápení máme vlastně po celou dobu našeho manželství, navykl si, že se vždy situace po jisté době uklidní a bude mu "odpuštěno".Dcera kvůli němu odešla v 15 letech z domů, dnes žije 6.rok mimo bydliště, dnes druhá 14 letá mě také připravuje na to, že půjde na střední školu s internátem.Již několik let žijeme už i odděleně (byli jsme pro jeho pití už i rozvedeni, jsme ale několik měsíců opět "svoji"). Situace je zkrátka taková, že díky alkoholu se jako rodina nevidíme kolikrát i 14 dnů a déle. Jednoduše mu to jeho stav nedovolí, aby přišel za dětma. Jeho to snad ani netrápí, se mnou je to horší. Jeho bydlení je díky pití všelijaké, životospráva tím pádem také špatná, snažím se o něj ale i přesto pečovat. Do zaměstnání dojíždí, pije i po pracovní době a bohužel i ve volné dny. Připouštím, že je chyba i na mé straně, že jsem nezakročila dříve. Snaha ale byla, byl několikrát zván i do manželské poradny, tam se však nedstavil, byl mnou žádán o léčbu, nechtěl, protože jak jsem již uvedla, on problém nemá. Protože nám na něm ale i přes tyto problémy ještě záleží, chtěla bych "nám pomoci." Bydlíme na Břeclavsku. Kdo by nám, prosím, mohl poskytnout jakoukoliv radu či pomoc? Vím už teď, že mě čeká moc těžká úloha, ale opravdu už nevím jak dál. A těch hezkých dnů v životě za tohoto stavu už by nás také asi moc nepotkalo. Děkuji Vám mnohokrát za Váš čas i laskavost. Naďa T.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, i když je pravda, že s každým rokem je řešení těžší, nikdy není ještě pozdě. Myslím, že se v první řadě budete muset odnaučit o něj stále pečovat a nechat ho, ať konečně pocítí, co to znamená mít život poznamenaný alkoholismem. Je dobré celou situaci probrat podrobně s odborníkem, to je dobrý nápad. Na Břeclavsku jsem bohužel nenašla žádný vhodný kontakt, ale zkuste se prosím zeptat v Kontaktním centru, Stromořadí 8, Břeclav, 690 02, telefon: 519 322 842. Budou mít o pomocné síti v regionu lepší přehled.