Nevím jestli chci přestat
Andy
dobry den,je mi 16let a pervitin beru už neco přes rok. Většinou si bíle potešení dopřavam o vikendech beru ho jako uvolneni po tydnu chozeni do skoly stalo se to už takovym pravidlem ze v patek si s přately dame peří.Po pul roce užívani nosem,přišla zvedavost o nitrožilni uživaní. Říka se to to je už konečna stanice,ale mne se nezda že bych na to mnela větší chut a potřebovala to vice proto tomu nechavam volny prubeh a ani nepremyslim nad tim že NE konec už to stačilo a brat nebudu...pořad čekam na neco co by mnelo přit a zajimat mne na tolik že zapomenu na pervitin. Jenze nez by prisla nejaka takova zmena tak by mohlo byt už pozde na to přestat. ale ani nevim jestli bych prestat vubec chtela mne ta tak vyhovuje přes tyden normalne fungovat chodit do skoly atd. a o vikendech farat. Proto je lepší skusit nejake sezeni nebo nakou pomoc odborníku? ale nechci o tom řikat rodičum a jelikož jeste nejsem plnoleta, je možne navštevovat nejake sezeni s tim ze se o tom rodice nedozvi a nebudeto pouzito proti mne?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co píšete, tak jste sice zatím nerozhodnutá, zda chcete přestat brát, ale zároveň asi cítíte, že stávajícím směrem to moc perspektivně nevypadá. Berete už přes rok, navíc už půl roku užíváte pervitin injekčně. Pokud byste neměla pochybnosti o tom, že je to v pořádku, asi by Vás nenapadlo, že byste mohla navštívit někoho z odborníků ani by Vás nenapadlo, že by třeba časem mohlo být pozdě. Máte pravdu, že v současné situaci čekat na zázrak, který by Vás přiměl opustit pervitin, je celkem marné. Bohužel je to tak, že do toho člověk musí vložit nějaké úsilí. I kdyby přišla ve Vašem životě nějaká příležitost, kvůli které by Vám stálo za to přestat, stejně byste se z toho nedostala ze dne na den a na pervitin hned zapomněla. Takhle to bohužel nefunguje. Asi by skutečně nebylo od věci to s někým probrat, udělat si trochu jasno v tom, co chcete a případně nalezla motivaci k tomu, abyste s pervitinem přestala. To, že nejste plnoletá, by nemělo vadit v tom, abyste i bez vědomí rodičů mohla takovou pomoc využít. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů. Zatím přeji hodně štěstí. P. S. Injekční užívání není zpravidla o tom, že na pervitin budete mít větší chuť, ale jednak je to velmi riskantní s ohledem na zdraví (záněty žil, větší riziko předávkování), zvlášť pokud neužíváte výhradně své vlastní náčiní k aplikaci drog (infekční nemoci včetně HIV a hepatitidy C), a jednak je pak přestávání obtížnější.