Dcera užívá drogu
G***
Dobrý den, před pár dny se dcera svěřila, že zkusila pervitin, prý jen občas, ale končí s tím. Začala s tím prý tak před dvěma měsíci, teď nebyla doma 3 dny, jen přišla, zas odešla. Dnes ráno, když přišla, řekla, že s tím definitivně končí, že už nikdy, vidí co to s ní dělá. Píchá si ho do žíly. Všimla jsem si jejího chování, brala doma peníze, synkovi paměťovou kartu, kterou mu vrátila a náš foťák, který chtěla taky prodat, prý ho ale přinese domů. Vypínala telefon, i když slíbila, že jede domů, shubla... Tak jsem se chtěla informovat a zeptat, jak jí můžu věřit a jak jí pomoct, aby s tím přestala, nebrala nám doma věci a náš vztah neskončil. V srpnu jí bude 17, je v prvním ročníku, v pololetí měla pár neklasifikovaných předmětů a 3 z chování za neomluvené hodiny. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, optimální by bylo dceru přesvědčit ke společné návštěvě nějaké odborné poradny. Mohli byste v klidu s někým nestranným situaci probrat, nastavit si určitá pravidla pro fungování v rodině a pokusit se zjistit, co vaši dceru k pervitinu táhne a jak ji podpořit v odhodlání abstinovat. Vaší dceři ještě není sedmnáct, jste za ni zodpovědní a máte určitě nárok požadovat, aby vám doma nebrala věci, přiměřeně prospívala ve škole a respektovala to, že nemůže jen tak zmizet na 3 dny z domu a nebrat vám telefony. Nastavit nějaká pravidla v těchto situacích nebývá úplně snadné, protože by se mělo jednat o vzájemnou dohodu všech zúčastněných a ne jen o formu striktních příkazů a zákazů. Chápu, že nechcete váš vztah s dcerou zhoršit, ale přehnaná tolerance bez vydefinování nějakých hranic také není řešením. Pokud by pro vás byla odborná pomoc přijatelná, napište region, zkusíme vám někoho vhodného doporučit.