Jak dlouho muzu?
cannnabisQa
Zdravim, mam takovy dotaz: Pervitin jsem vyzkousela na stredni skole a davala jsem si ho sporadicky, 1-3x do mesice. Ted je mi 22 let, nestuduji, ale podnikam. Uz je tomu vic, nez rok, co beru piko nosem temer denne. Nosem mi to uz nic nedela, tak jsem presla pred 2 mesici k intravenozni aplikaci, ktera je intenzivnejsi, ale udajne skodlivejsi. Chci se tedy zeptat, jak dlouho si muzu pichat (1x denne, za 300-500 Kc), aniz by doslo ke zdravotnim potizim. Taky by mne zajimalo, zda to neni jeste moc, nemyslim si totiz, ze jsem zavisla. A posledni dotaz: chtela jsem toho nechat, ale dokud si nedam, nemam silu, chut, ani energii k beznym, kazdodennim cinnostem a k praci. Pracuji totiz 12 hodin denne a tam tu energii pak postradam. Jak ale mam mit silu a chut k fyzicky namahave praci, aniz bych si slehla/snupla piko (mam neco pod 50 Kg)?! Jsem uz beznadejny pripad?!

Odpověděl:
Dobrý den, beznadějný případ určitě nejste, ale záleží na vás, jak se situací naložíte. Pokud pervitin berete více než rok denně s tím, že jste před dvěma měsíci přešla k injekční aplikaci, nedělala bych si, co se týče závislosti, nějaké zvláštní iluze. Zdravotní problémy mohou samozřejmě dorazit kdykoli. Fyzické, způsobené kupříkladu nesterilní aplikací či příměsmi v pervitinu, vyčerpáním, psychické - toxická psychoza. (Více viz rubrika Stimulační látky - pervitin na těchto stránkách). Chápu, že za současného stavu vám pervitin dodává energii ke zvládnutí 12tihodinového pracovního zápřahu. Jenže pokud budete pervitin dále užívat, dostanete se časem nejspíše do takového stavu, že to prostě zvládat přestanete a váš byznys půjde, omlouvám se, "do kytek". Píšete, že jste toho zkoušela nechat, ale nějak se to nedařilo. Nevím, jak vaše pokusy probíhaly, ale myslím, že ve vašem případě by bylo na místě vyhledat odbornou pomoc, alespoň ambulantní. Nechci vás nějak strašit, ale obávám se, že vaši budoucnost na pervitinu nevidím moc optimisticky. Držím palce a když byste měla zájem o nějakou odbornou pomoc, dejte vědět region.