6 rokov s pervitínom
garf
Dobrý večer...som závislý na pervitíne približne 6 rokov...tento semester študujem v zahraničí, kde k pervitínu nemám prístup a ani žiadne drogy nevyhľadávam, kedže viem, že mám problém a vnímam tento môj študijný pobyt skôr ako pomocnú ruku (ktorú som si sám naordinoval)...som mimo SR zatial len tri týždne, v apríli sa však vraciam na dva týždne domov, tak už teraz riešim ako by to malo a ako to bude počas týchto dvoch týždňov vyzerať... moja závislosť je viac menej skrytá...vzhľadom na moju sexuálnu orientáciu totiž žijem v dvoch svetoch - jeden je rodinno-školský a druhý je spojený s veľkou láskou, ale bohužial aj s drogami...a samozrejme že môj drogový svet mi už nejaký ten čas a čoraz výraznejšie zasahuje do rodinno-školského života, hlavne do toho školského - vybudoval som si návyk učiť sa na pervitíne (čo ako iste viete má od kvalitného učenia dosť ďaleko), okrem toho mi pervitín berie mnoho času na dojazdoch...viem, že takýmto spôsobom môžem ešte nejaký čas fungovať, ale ku šťastiu to určite nepovedie, tak ako nie som šťastný ani teraz...často mám pocit, že nemôžem takto ďalej pokačovať, že týmto spôsobom môže môj pád na absolútne dno trvať dosť dlho a o to bolestnejší bude...pocit že musím prerušiť štúdium, priznať rodičom problém, opustiť priateľa a zosústrediť sa na to najpodstatnejšie - ako sa dostať von zo závislosti...neviem sa však k tomu odhodlať a chcel by som si vybrať tú menej bolestivú cestu...aj keď neviem či "samoliečenie" je menej bolestivejšie, takže to asi vyskúšam..vlastne nie asi, ale určite...nechcem opustiť priateľa, ktorý mi tak veľmi pomohol (aspoň v čiastočnom rešpektovaní mojej orientácie) ale aj mi veľmi ublížil (keďže mi otvoril cestu k pervitínu, aj keď je to stále moja zodpovednosť, viem, snažím sa si to uvedomovať)...nechcem odísť zo školy, ktorú mám v podstate rád...nechcem aby sa mojou závislosťou trápili rodičia, nezaslúžia si to...ja viem, ze som nenapisal "dotaz" ale mám pocit, že mi to trochu pomohlo... je fajn, že niekto pomáha ľuďom, ktorý sa dostali kam sa dostali vlastnou vinou a dosť často ubližujú okoliu...ešteže sa láska vracia obkľukou:) Garf

Odpověděl:
Dobrý den, řekla bych, že jste svůj problém popsal velmi přesně, na situaci máte dobrý náhled a uvědomujete si všechna rizika i vlastní zodpovědnost, takže vám k tomu asi nic moc překvapivého nenapíšu:) Delší pobyt v zahraničí, kde drogy neužíváte a řešíte trochu jiné stavy a problémy než doma, by vám mohl pomoci získat určitý odstup a také energii se svým problémem nějak pohnout. Sám víte, že na pervitinu vás čeká spousta trablů, také tušíte, že ve vztahu s přítelem, který bere, se vám bude abstinovat velmi těžce, já bych to skoro viděla jako nereálné. "Samoléčení", jak píšete, je taková ta nejméně komplikovaná cesta a samozřejmě, že může být někdy úspěšná. Tak ji zkuste. To, že bude potřeba se vyhýbat lidem a prostředí, které máte s užíváním pervitinu spojené, určitě víte. Bude to chtít i změny v životním stylu, v tom jak člověk zachází s vlastními pocity a emocemi. Ale určitě to stojí za vyzkoušení. Kdyby to nějak nešlo a nezvládal jste, pak by bylo rozumné nechat si s tím pomoci terapeutem. Nemusí se samozřejmě hned jednat o pobytovou léčbu, často se dá problém závislosti zvládnout i ambulantně bez toho, že by to člověku nějak výrazně zasahovalo do praktického fungování. Přeji vám hodně sil, které určitě budete potřebovat, klidně zase napište, jak to jde. A děkujeme za pozitivní reflexi našich stránek:)