Dotaz
Tony
Zdravím, u syna jsem našel drogy- zřejmě pervitin. Je možné zjistit, kdy naposledy drogu užil a dále kontrolovat (např. z krve), jestli drogu nadále uživá? Děkuji T.

Odpověděl:
Dobrý den, při použití testů (ať z krve nebo moči) se dozvíte pouze to, zda v poslední době byla tato droga užita. Žádný test není schopen určit, kdy přesně to bylo. Doba detekce u pervitinu je v případě použití testu z moči 3 až 21 dní od posledního užití, v případě testů z krve to jsou 1 až 3 dny. Konkrétně tato doba závisí na tom, jak dlouho a v jakých dávkách byla droga užívána a také na individuálním metabolismu testovaného. Při použití orientačních testů z moči, které jsou k dostání v lékárnách, je třeba zohlednit i možnost falešné pozitivity/negativity testu. V případě, že se výsledek neshoduje s tvrzením testovaného, je nutné nechat ho ověřit toxikologickou laboratoří. Pouhé testování na přítomnost drog v organismu se jako vhodný způsob kontroly a řešení problému s drogami příliš nedoporučuje. Pokud máte podezření či jistotu, že váš syn drogy bere, je optimální zajít se o situaci někam poradit osobně a zkonzultovat další kroky na základě vaší konkrétní situace. Existují poradny, které se specializují na pomoc rodinám a blízkým uživatelů drog. Pokud byste měl zájem, napište region, zkusíme vám vhodný kontakt doporučit. Hodně štěstí.