Co se deje
Richmond
Mame kluka 20 let posledni rok na gymnaziu. Vedeli jsme, ze si sem tam zapali jointa. Posledni tyden vsak vypada, ze se zblaznil. Vsichni jsme se spikli proti nemu, rve opakuje furt to same, je vebralne agresivni, sebere auto a neuveritelnou rychlosti nekam zmizi, nebere telefony, prijde domu, mame strach, co zase udela. Jsme naprosto bezmocni a bezradni. Co mame delat? Predtim i hovoril, ze potrebuje psychologa nebo psychiatra, jak jsme jej zaridili, nikam samozrejme nechce. Chteli jsme jej otestovat na drogy, jeho pritelkyne mu dala svou moc a nedostali jsme se nikam. Diky za radu.

Odpověděl: Jakub Minařík
Nemusí to souviset s drogama, resp. pokud jsou takovéhle obtíže způsobené drogami, mají obvykle mnohem lepší prognosu, než když vzniknou nezávisle na vlivu drog. Asi bych se snažil eliminovat zdraví a život ohrožující situace, asi by syn neměl jezdit autem, ... Pokud by začal být opravdu agresivní a nebo začal ve své obavě že po něm ostatní jdou, páchat nějaké obrané akce, tak bych doporučoval zavolat záchranku a nechat jej odvézt na psychiatrii proti jeho vůli. Pokud zavoláte psychiatrovi a popíšete mu situaci, s rozhodnutím vám pomůže. On taková stav může být nebezpěčný a syn může někoho napadnout, ublížit mu, nebo ublížit sobě, zapálit dům, lecos... Test na drogy bych v takové situaci asi nedělal, rozhodně ne doma. Neřekne vám moc věcí, které byste nevěděli, spíše to situaci zhorší, syn může být mnohem paranoidnější. Pokud by byl na psychiatrii, tak bych asi lékaře na možný vliv drog upozornil.