jak odolat?
Apu Nahasapeemapetilon
DObrý den.Nemyslím si že bych měla nějak extrémní problém oproti ostatním co tady pravidelně čtu, ale řece jenom už mě to obtěžuje.Je mi ,,jen"21 ale bohužel za sebou mám už docela ,,čilou"karieru feťáka.poprvé jsem okusila už v 6.třídě marihuanu a pak už se to šinulo směrem dolů...Došlo to tak daleko že jsem si v 16-ti začala střílet pervitin..Vydržela jsem u toho skoro 2 roky den co den.Ze dne na den jsem přestala ale chuť stále zůstala.rok jsem vydržela naprosto abstinovat(přestala jsem fetovat,pít,kouřit...)ale pak jsem to nevydržela a jsem zase tam co dřív.Sice se držím abych si zase nedala do žíly ale i ,,lajny"jsou pořádnej kotel když to člověk dělá denně.chci se zeptat jak vyřešit můj problem.jak se zbavit chuti,psychické závislosti atd atd. Jen bych ještě chtěla říct že jsem se vždy hodně zajímala o drogovou problematiku atd...a Nikdy jsem nedovolila aby mi drogy ,,zničili život"tím že bych neudělala školu atd...i teď studuju(voš)

Odpověděl:
Dobrý den, vzhledem k tomu, že jste napsala do této poradny, mám dojem, že si uvědomujete, že eventualita, kdy by vám drogy "zničily život" např. tím, že nedokončíte školu, není zcela vyloučená. Po roce abstinence jste pervitin začala užívat znovu a berete denně, což časem může být opravdu problém. Chutě si drogu znovu dát jsou v průběhu abstinence běžné a objevují se poměrně dlouhou dobu, nicméně čím déle člověk abstinuje, tím jsou slabší a objevují se v čím dál delších intervalech. Je potřeba si uvědomit, v jakých situacích tyto chutě přichází, co jim předcházelo (např. stres, únava, deprese, pocit samoty, touha se odreagovat, bavit atd...) a těmto stavům pokud možno předcházet a naučit se je řešit jiným způsobem než užitím drogy. Také je nanejvýš vhodné vyhýbat se místům a lidem, které máte s drogami spojené. Nevím, zda jste začala abstinovat sama nebo jste docházela někam do léčby. Každopádně úspěšné zvládání chutí a udržení abstinence nebývá snadné a pokud člověk opakovaně selhává, doporučovala bych vyhledat pomoc odborníků a s nimi i dořešit důvody, proč jste drogy začala brát a proč máte potřebu se k nim vracet, přestože jste si vědoma jejich rizik. Přeji hodně štěstí a když byste měla zájem si s tím nechat pomoci, dejte vědět region, zkusíme vám doporučit vhodné zařízení.