Dobrý den, Chtěla bych se zeptat.Začala jsme chodit s přítelem a po roce mi jeho kamarád řekl že se léčil z pervitinu.On se mi sám přiznal a šla jsme s ním na testy které potvrdili že už nic nebere..netrvalo dlouho a zdál se mi nějak jinaččí začal být závislí na alkoholu a k pervitinu se zase vrátil.Také začal díky alkoholu mít prolémy krádež auta a tak.Nyní chce jít na léčení opět. Ikdyž tedka sním nejsem chtěla bych se zeptat jaká je pravděpodobnost že se vyléčí?Poté jse zjistila že jeho mamka i otec byli závislí na alkoholu a oba se z něj opakovaně léčili.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pravděpodobnost, že se ex-přítel vyléčí, samozřejmě je. Řada lidí prošla tím, že po (první)léčbě měli relaps na droze a začali brát znovu. Neznamená to, že by další léčba nemohla být úspěšná. Vzhledem k tomu, že ho neznám, nevím, kolik je mu let, jak dlouho pervitin bral, jaké další problémy s tím byly spojené, kde a jak dlouho byl v předchozí léčbě, kam se chystá do léčby teď, tak těžko můžu odhadovat, jak to bude vypadat u něj. Těžko něco takového odhadovat, i kdyby to byl klient, kterého osobně znám. Šanci na úspěch rozhodně má, musí do léčby ale vložit i nějaké úsilí. Výhodné také bývá, když se člověk po léčbě zapojí do některého z doléčovacích programů, které poskytují lidem op léčbě ambulantní podporu a vyhnul se užívání jakýchkoli návykových látek včetně alkoholu, který je zřejmě u něj vedle drog dalším problémem. V souvislosti s tím, že oba jeho rodiče byli závislí na alkoholu, tak to zřejmě má a bude mít o něco složitější než lidé, kteří takovou rodinnou anamnézu nemají. Ale jak říkám, nic není ztraceno. To, že už s ním nejste, je srozumitelné. Takový vztah, kdy má jeden z partnerů problém se závislostí na alkoholu a drogách, nemůže nikdy moc zdravě fungovat. Chápu, že mu chcete pomoci či vědět, jaké jsou jeho naděje na úzdravu, ale nejlepší je to nechat na něm, je za to zodpovědný sám. Přeji Vám i příteli hodně štěstí.