ZAVISLOST NA HYPNOGENU
BARYNKA
MOC VAM DEKUJI ZA ODPOVED.JA JSEM SE O TOM S MAMKOU BAVILA UZ NEKOLIKRAT.ALE PRESTO SI MYSLI,ZE NA NI POUZE UTOCIM.DOKONCE TO ZKOUSI I MUJ MANZEL,NA KTEREHO MIMO JINE DOST DA.STALE TVRDI,ZE TO ZVLADNE ALE JEJI DAVKY SE JEN A JEN ZVYSUJI.NIKOLI SNIZUJI.JESTE MNE NAPADLO,ZE NAHRAZUJE ZAVYSLOST NA ALKOHOLU TIMTO.BYLA TOTIZ DOST DLOUHOU DOBU ALKOHOLIK.ALE S TIMTO NAVYKEM SE POPRALA NA JEDNICKU A VSICHNI JSME NA NI BYLY NESKUTECNE PYSNI A DALI JSME JI TO VELICE NAJEVO.MAMINCE JE TEPRVE 55LET A NECHCI ABY SE TAKTO NICILA,MAM O NI VELIKY STRACH.JE MOZNE TOTO RESIT POMOCI NEJAKE LECEBNY ANONIMNE?KDYBY JSTE MELA NEJAKY NAPAD,NEBO NEJAKE TEL CISLO KDE BY JSME SE MOHLI S NEKYM ZKONTAKTOVAT,BYLA BYCH MOC MOC RADA.PREDEM VAM DEKUJI ZA ODPOVED.BARYNKA

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že Váš nápad, že to má spojitost s předchozí závislostí na alkoholu, není vůbec od věci. Stává se dost často, že lidé nahrazují jednu závislost druhou. A třeba to trvá i dlouhou dobu a vůbec si to neuvědomí. Tak se to asi stalo i Vaší mamince. Může pro ni teď být hodně bolestivé připustit si, že je zase závislá, a že zase zklame sebe i Vás. Zkuste jí dát najevo, že přiznat si závislost je naopak známka velké síly, že si jí za to budete o to víc vážit. Ze závislosti na lécích se dá anonymně léčit trochu těžko, anonymní služby jsou většinou určené jen pro uživatele nelegálních drog. Ale každý lékař je vázán mlčenlivostí, myslím, že se nemáte čeho bát. Zkusila bych maminku přesvědčit, aby buď o problémech řekla stávajícímu lékaři, nebo, pokud se stydí, zašla za nějakým psychiatrem, který ji nezná a poradila se na snižování s ním. Zároveň by byla dobrá psychoterapie. Pokud má sklony opakovaně vyhledávat závislost, má to jistě nějaký důvod, který je třeba také řešit. Kontakt Vám ráda zašlu, jen napište lokalitu.