Narkóza a drogy
Ella
Dobrý den, ráda bych se zeptala na jednu věc. Byly jsem závislá na pervitinu, který jsem užívala cca 3 roky (ne zcela pravidelně), prošla jsem léčbou a dnes už tři roky úspěšně abstinuji. Pokud bych měla podstoupit vyšetření (operaci) v celkové narkóze, myslíte, že je důležité (vhodné) tuto skutečnost sdělit lékaři? Předem moc děkuji za odpověď, L.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mě se to jako lékaři jeví vhodné, ale nejsem si jist co s tím udělají chirurgové. Každopádně, kdyby bylo více možností jak operovat - v celkové narkose, nebo jen nějaká alternativa místní anestezie tak by to mohlo mít význam ve výběru zákroku, abyste psychotropních látek dostala co nejméně. Takže to asi kolegům řekněte, hlavně si o tom promluvte s anesteziologem před operací. Rozhodně doporučuji kontaktovat ještě před operací terapeuta který s vámi pracoval, doléčovací centrum atd. Dosti často se stává, že se po operacích objeví chutě a je dobré být v kontaktu. Držím palce. :-)