jak muzu pomoct?
sestra
dobry den, jde o meho brasku 23let uz zhruba 5 let kouri marihuanu. nikdo to ze zacatku nebral moc vazne, ale posledni cas se to hodne zhorsilo. dnes uz je to tak daleko, ze se projevuje nervozne a dost agresivne a hulit musi.sam priznava ,ze ma problem.mluvili jsme s nim o tom. snazil se i sam od sebe prestat.zacal sportovat.za tyden byl tam kde zacal.huli skoro kazdy druhy den.kolik nevim, ale dost.jeho pratele uz jsou jen hulici.coz celou tu situaci ztezuje a on na nich visi.jak muzu pomoct?je mi jasne ze to rozhodnuti musi udelat sam ale nejak ho postrcit snad mohu?dost na sobe jako sourozenci visime. jenze prave i tohle uz prestava fungovat ,naposledy kdyz jsem se o neco snazila a mluvila snim kdy on vse priznaval a ja nevim co jeste ,skoro se tam litoval.tak prisel za hodinu domu zhulenej..clovek s nim musi jednat v rukavickach, jinak rve a hada se.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že hlavně musí chtít bratr sám. On ale asi nějakou vůli má, trochu se o změnu snaží. Zřejmě to ale nezvládne sám. Proto bych se ho snažila směřovat k nějaké odborné pomoci, klidně i ambulantní. Teď se asi bude leccos měnit, jestliže naposledy neudělá maturitu. Bohužel je ale třeba nechat ho v tom "vymáchat", pokud ho budete zachraňovat, nic se nezmění, nebude mít k tomu důvod. Připadá mi trochu zvláštní, že je agresivní, to nebývá úplně obvyklé u kuřáků marihuany. Napadlo mě i jestli v tom není ještě něco dalšího. Ale podstatné je, že není možné mu v tom ustupovat a "jednat s ním v rukavičkách", jak píšete. Tím nic nevyřešíte, jen se v tom ještě vy budete cítit špatně. Ideální by bylo spojit se celá rodina ke společnému postupu, což asi není s Vaším otcem možné. I tak, zkuste být jednotné alespoň s matkou, dávat bratrovi oporu, když se bude snažit o změnu, ale neopečovávat ho.