anonym
Dobrý den. Myslím si, že jsem závislá na čichání. Zatím to jsou jen fixy a laky na vlasy,... I tak se ale bojím, aby to nebylo horší. Chtěla jsem se zeptata, jestli je nějaká možnost uzdravit se svépomocí. Přestat čichat (vůle), chodit často na čerstvý vzduch, více se věnovat zálibám. Je to vůbec možné, ybch se toho takto zbavila, nebo musím jít do poradny, popřípadě do léčebny? Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, rozhodující je, jak jste na tom. Odpověď je jednoduchá: zkuste s čicháním přestat sama (a to úplně) třeba na měsíc. Po měsíci si poctivě zhodnoťte, jak se to podařilo. Pokud to nepůjde, anebo vás to bude stát příliš mnoho energie, není problém poradit se s odborníky, případně začít někam pravidelně docházet (např. zařízení typu denní stacionář nebo AT ambulance či kontaktní centrum). Někam s tím zajít je dobrá investice a není třeba se toho obávat. Kdybyste stála o kontakty, napište, odkud jste. Léčebna (pobytová léčba) je aktuální, až když selžou pokusy o samoléčbu nebo ambulantní podporu. Takže tu zatím nemusíte řešit. Napište, jak vám se vám daří abstinovat.