dokola
..
dobrý den..ozývám se zase po delší době, psala jsem vám 16.09.2008 ..muj problém byl, že jsem se sice dostala z pervitinu, ale začla jsem až moc pít alkohol..povedlo se mi to tenkrá nějak ukočírovat a dokonce jsem na 2 měsíce přestala alohol pít uplně, ale pak se to zase zvrtlo a dneska píšu, protože mi dochází, že to opravdu sama nezvládnu..už zase piju téměř každý den a nejhorší je, že mi to činí dost velké obtíže..nedokážu se vůbec ovládat a jsem schopná udělat vlastně cokoli a proto mě opět zavrhuje i moje okolí..i já sama sebe nesnášim za to co vyvádim, protiví se mi to..vždycky si řikám, že tohle už jsem přehnala, takže už pít nebudu, jsemo tom vždycky přesvědčená..jenže pak se dostanu k alkoholu a jsem jak smyslů zbavená..já opravdu nevím, co s tím!! nechci pít..opravdu nechci, protože vím, že to naprosto nezvládám..ale nedokážu nepít..prosím vás poraďte mi..už připouštím variantu, že bych někam docházela k nějakému odborníkovi, ale enmám nejmenší tušení kam jít..děkuji..

Odpověděl:
Dobrý den, není nikterak neobvyklé, že lidé, co se vypořádali se závislostí na jedné látce ji dříve nebo později vymění za jinou. A vzhledem k minulosti spadnou do závislosti rychleji, než kdyby předchozí zkušenost neměli. Myslím, že vaše rozhodnutí nechat si s tím odborně pomoci je moudré. Nevím, zda jste s pervitinem dokázala přestat sama, či zda jste se někde léčila. Právě ti závislí, kteří začali abstinovat sami, mohou mít s udržením abstinence od drog včetně alkoholu větší obtíže než ti, kteří svou závislost zvládli s odbornou podporou. Důvodem může být mj. to, že se jim nepodařilo ujasnit si a "ošetřit" ty původní příčiny, které ke vzniku závislosti vedly. Ve vašem případě tedy již k užívání prvitinu. Rozumím tomu, že jste teď aktuálně ze své situace nešťastná, ony problémy s nadužíváním alkoholu, byť je legální, si nikterak nezadají s problémy na pervitinu. Ale není důvod, proč byste to nyní neměla zvládnout. A nechat si s tím odborně pomoci vám to může usnadnit. Posílám vám kontakty na 2 ambulance ve vašem regionu. Další možností by bylo zavolat do mosteckého Kontaktního centra a říci jim o svých problémech v minulosti i současnosti a zkonzultovat s nimi, jestli by neměli kontakt na vhodnou ambulanci přímo u vás v Mostě. Určitě budou mít situaci podrobně zmapovanou. Budu vám držet palce a když tak se ozvěte, jak to jde. Ústí nad Labem, Masarykova nemocnice, AT ambulance Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13 telefon: 477 113 137 MUDr. Zdeňka Staňková http://www.mnul.cz Chomutov, Protialkoholní a protitoxikomanická poradna AT ambulance Nemocnice, Edisonova 1185, Chomutov, 430 01 telefon: 474 447640 Most, Kontaktní centrum Jilemnického 1929, Most, 434 01 telefon: 476 104 877 Karel Komárek, DiS. http://www.kcentrum.com