prosim o radu...
anonym
pekny den zelam. Mam taky problem a neviem si poradit. Mam priatela a isteho casu hral automaty, fetoval toluen a je alkoholik. Pred rokom absolvoval trojmesacnu liecbu. Vydrzal asi tristvrte roka abstinovat. Mal depresie a vykyvy nalad, to je asi bezne v zaciatkoch abstinencie. Po tristvrte roku sa zas nafetoval, ale sa priznal. Teraz asi pred tyzdnom sa zas opil. No a vcera bol v praci a umyvali stroje riedidlom. Vecer prisiel za mnou a skratka som to s neho hned zacitila. Povedal ze keby zas fetoval ze by sa priznal. Ze mi neklame. Tak sa vas chcem spytat ci je vobec mozne ze keby len cistil stroje riedidlom ci by to bolo mozne citit z neho. Ja mu neverim. Som z neho zufala. Je to uzasny clovek ale jeho zavislost a to upodozrievanie ma zabija. Dakujem za odpoved.

Odpověděl: Martin Hulík
No, kdybych byl závislý a snažil bych se abstinovat od těkavých látek, zařídil bych si to v práci tak, abych je celý den nemusel čichat, např. ze zdravotních důvodů. Možné je všechno, ale pokud to nebyl relaps, tak to bylo přinejmenším nezodpovědné. Hodně záleží na tom, co je vlastně pro vás u vašeho přítele ještě přijatelné - třeba by vám pomohla udělat jasnější představu nějaká poradna nebo AT ambulance (když napíšete odkud jste, zkusíme se podívat po kontaktech, i na Slovensku asi budeme schopni něco doporučit). Váš přítel by někam určitě docházet měl, platí, že u závislosti dobrá vůle nestačí. Opakovaně po léčbě selhává - to znamená, že vyhledat odbornou pomoc bude nezbytné. Jinak váš přítel i vy riskujete velké zklamání.