xanax
iris
Dobrý den,po smrti svého přítele mě přepadla náhlá úzkost na kterou jsem užívala xanax.bohužel si myslím,že se pro mě stal drogou.beru ho déle než tři roky,rozhodla jsem se s tím skončit,můžete mi poradit jak dlouho mohou trvat abstinenční příznaky a jestli jsem schopna to zvládnout sama?brala jsem jednu tabletu v podvečer 0,25mg.nemůže se mi taky něco stát,slyšela jsem,že je i možnost epilepsie,děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
0,25 mg denně je celkem malá dávka a pokud jste jinak zdravá, tak bych se vážnějších komlikací jako epileptické paroxysmy neobával. Spíše se dostaví poruchy spánku, neklid, možná úzkosti. Ani tyhle stavy bych neočekával nějak intenzivní, ale může to být otrava, než se to srovná. Počítejte s 1-3 měsíci obtíží, ne intenzivních, ale pomalu odeznívajících. Berete xanax 3 roky a to si člověk dosti zvykne. Nicméně - i varianta, že vysadíte a nic se dít nebude, je také možná. Doporučil bych s vysazením nastolit pravidlný režim, dost pohybu, zklidňující bylinky (meduňka lékařská), střídmě alkohol. Dobré je vysazovat postupnou redukcí, když to budete dělat po 1/4 tablety týdně, bude to nejlepší. Kdyby se to komplikovalo, tak bych doporučil navštívit psychiatra. Když to nejde, tak já obvykle doporučím klientům antidepresiva, která se pak vysazují snáze. P.s. O vysazení se poraďte s lékařem, který vám léky psal. Poradí vám jak na to nejlépe.