Už nevím jak dál
Helizabeth
Dobrý den, snažím se vyhledatodbornou pomoc. Už rok ber nitrožilně pevitin... Jsem bez práce, rodina mě chce vyhodit z byty, přišla jsem o přátelé jsem prakticky sama. Už nevím jak dál, jsem neustále v depresích, moje myšlenky směřují jen k sebevraždě, neustále se snažím podřezatsi žíly, ale nedokážu to... Nemám ani neznám nikoho kdo by mi pomohl. Klidně bych odstoupila léčbu, ale nemám na ni peníze a rodiče to v tomhle směru nezajíma

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás velmi složitá situace, zvlášť pokud nemáte zázemí a podporu ze strany přátel nebo rodiny. Nicméně, určitě lze nalézt řešení. Myslím, že by bylo rozumné vyhledat odbornou pomoc / léčbu. To lze i bez toho, abyste měla finanční prostředky. Jednak existují kontaktní centra, kam lze zajít anonymně a kde Vám bezplatně poradí, jak se situací naložit, řekli by Vám informace o možnostech léčby a případně by Vám pomohli léčbu zprostředkovat. Ohledně léčby - existuje několik typů léčby, od ambulantních programů přes psychiatrické léčebny pro léčbu závislostí až po terapeutické komunity s dlouhodobou léčbou. Léčba ve zdravotnických zařízeních (psychiatrické ambulance, léčebny) je hrazena ze zdravotního pojištění, a to i v případě, že máte např. na zdravotním pojištění dluhy (jste stále považována za pojištěnce). Bohužel se zde platí poplatky (30 Kč za návštěvu lékaře, 60 Kč za den hospitalizace). Pokud si ale vyřídíte před nástupem podporu v nezaměstnanosti či sociální dávky, tak by v tom neměl být problém. S tím by Vám v kontaktním centru také mohli pomoci. V terapeutických komunitách se obvykle za léčbu neplatí (mají prostředky z dotací a grantů a pro klienty jsou většinou bezplatné), v některých se klient ale na léčbě finančně podílí (to je potřeba si dopředu zjistit). Každopádně nástup do léčby nemusí být vázán na finanční situaci. Pokud mi napíšete, kolik je Vám let a odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontaktní centrum ve Vašem regionu, kde byste to mohla všechno probrat, případně i nějaké léčebné zařízení. Držím palce a určitě napište.