Nehty
T.J.
Dobrý den, zajímalo by mě, proč si lidé, kteří berou drogy tak často a vášnivě koušou nehty? Byl jsem na stáži v kontaktním centru a těžko byste hledali uživatele, který nemá naprosto ohoblované nehty až do masa a nezdráhá se si je kousat i zcela veřejně. Vím, že jde o banalitu, jen by mě zajímalo, jaký může být původ tohoto nešvaru... nějaké psychologické pozadí... Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, neviděla bych v tom žádnou velkou vědu. Nehty si koušou především uživatelé pervitinu. Ten celkově mění psychomotorické tempo a po jeho užití často dochází ke kompulzivnímu jednání (sami uživatelé tomu říkají, že mají na něčem zásek). V důsledku buď 12 hodin v kuse spravují hodinky, které nebyly vůbec rozbité, nebo se hrabou v kontejneru, nebo si koušou nehty. Jakákoli činnost je prostě dobrá a většinou ji dělají na 120%, takže i ty nehty pak podle toho vypadají. Ty jsou samozřejmě první na řadě, když je třeba někde celkem v klidu sedět a není možné energii vybít nijak jinak.