jako ve špatném snu
frame
Dobrý den, před více jak dvěma měsíci jsem začala partnerský vztah se svým dávným kamarádem. Věděla jsem, že je exuser (jel na heroinu, občas si dal perník), ale až tento víkend ho "načapal" můj kamarád na záchodě, jak si šlehá. Celou tu dobu mi bylo divné jeho tajnůstkářství, ale považovala jsem to za jeho právo na soukromí - věřila jsem mu. Tím, že mi to všechno tajil ale naprosto zlomil moji důvěru a navíc mě zdravotně ohrozil (hepatitida, HIV). Řekl mi, že 1x za dva dny bere Subutex (2mg) pod jazyk a 1x až 2x do měsíce perník (zřejmě jen nitrožilní aplikací - nechápu ale, proč si nešlehá i Subutex...). Vůbec nevím, co mám dělat - ráda bych mu pomohla a zároveň stabilizovala i svoji psychiku, protože mě to hodně rozhodilo. Má dost špatné rodinné zázemí (otec nikdy s rodinou nežil), byl 1/2 roku ve vězení za krádeže (teď je ještě rok v podmínce - to ho neodrazuje v drobných kradežích pokračovat), před lety se pokusil o sebevraždu a v současné době je bez práce a upíná se na moji osobu jako na spásu. Po návratu z vězení prý asi 3/4 roku nic nebral a pak si začal ulítavat na Subutexu. Má vůbec takový vztah perspektivu? Já ho bohužel i po tom všem miluju... Jaká je možnost léčby jeho závislosti? Bydlí v Mladé Boleslavi a jako jednu z možností vidím léčbu v PL Kosmonosy - on by ale rád do nějaké komunity mimo civilizaci, kde by neměl pokušení. Teď prý 6 dní abstinuje, ale mám pocit, že pokud mu nebude poskytnuta odborná pomoc, svoji abstinenci nezvládne (ze závislosti na heroinu se tehdy taky dočasně vylízal sám). Mnohokrát děkuji za odpověď!

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je to složité, vztah s partnerem, který užívá drogy není žádná sranda. Pokud by se léčil, abstinoval, ... tak bych vážil alternativu s ním žít, pokud by to tak nevypadalo, bral bych nohy na ramena dokud je čas, být vámi. Na vašem místě bych se obrátil i s partnerem na kolegy ze Semiramisu, budou vám schopni pomoci zprostředkovat léčbu pro partnera a budou umět poradit i vám, resp. vás eventuelně nakonaktovat na někoho, kdo pracuje s blízkými uživatelů drog. Držím palce. Kontaktní centrum Mladá Boleslav [Střední čechy] Mladá Boleslav, Ptácká 162 tel: 326303467