ohledně školy
polinka
Dobrý večer, jsem studentka obchodní akademie, a chtěla bych vás moc poprosit, potřebovala bych do občanské nauky skutečné příběhy lidí kteří se dostali ze závislosti na drogách. Právě toto téma probíráme a nemůžu nikde tyto příběhy najít tak Vás žádám o Vaši pomoc. Předem Vám moc děkuji S pozdravem Denda

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Můžete hledat např. rozhovory v tisku, kde se takové příběhy občas objeví nebo si můžete přečíst některou z autobiografických knih o boji se závislostí (některé uvádím níže). Případně se můžete podívat na stránky organizací, které drogově závislým pomáhají, někdy uvádí příběhy absolventů svých léčebných programů na webu pro motivaci ostatním, kteří se ještě pro léčbu nerozhodli (např. www.teenchallenge.cz/index.php?art=m nebo www.teenchallengeplzen.cz/cz/stomain.htm BURROUGHS, W. S.: Feťák. Odeon, Praha 1992 GORDON, B.: Tančím tak rychle, jak dokážu. Praha: Práce, 1993. Holdenová, K.: Na vlastní kůži. Jota. CHRISTIANE, F.: My děti ze stanice Zoo. Oldag, Ostrava 1995. (dříve: MF, Praha 1987) MINARČÍK J.: Čtvrtý rozměr závislosti. Maťa, Praha 1997 PÁNKOVÁ, V.: Vím, o čem mlčím : heroin, toxíci a konec jako sladké nic. Olomouc: Votobia, 2001. PLOCOVÁ, M.: Ledové stopy zapomnění. Roztoky u Prahy: Insignis, 2006. PETR, K.: Já - bývalý toxikoman. Empatie, Praha 1996 (autentická výpověď) ŠTREIT, J.: Cesta ke svobodě. Sovinec: Společnost přátel umění, 1999. TABUS, R.: Třináctý stupeň blaženosti. 1984. TJEPKEMA, B.: Zpověď holandského uživatele drog. Olomouc: Votobia, 2005. VACEK, J.:Žít třeba i na kolenou. SNTL, Praha 1991 VAVERKOVÁ, K.: Bílá moc : autentická výpověď dívky, která prošla rájem i peklem drogové závislosti Benešov, Brno: Start ; Student Agency, 2000.